Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Biznes i technologie

Różnice pomiędzy operatorem neutralnym, a dystrybutorami mrożonek

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 07-06-2016, 12:57
Podstawowa rożnica pomiędzy operatorem neutralnym, a dystrybutorem czy hurtownią jest taka, że operator neutralny zapewnia usługę logistyczną, podczas gdy dystrybutorzy skupiają się na zakupie produktów i następnie ich sprzedaży. Kolejną jest to, że operator neutralny skupia się w 100 proc. na logistyce mrożonek, ciągle doskonaląc jakość serwisu i procesy w celu zapewnienia najwyższego poziomu usług – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Kristof Verbruggen, prezes Frigo Logistics.
Różnice pomiędzy operatorem neutralnym, a dystrybutorami mrożonek
fot. Frigo Logistics

Zapytany jak można optymalizować koszty logistyki mrożonek dla sieci handlowych przy współpracy z operatorem produktów głęboko mrożonych, powiedział, że bardzo istotne są rozwiązania IT, platformy dystrybucyjne oraz odpowiednie środki transportu. - Będąc operatorem produktów mrożonych dla sieci handlowych, należy kontrolować poziom kosztów i dążyć do optymalizacji, która daje przewagę konkurencyjną. Najważniejszym kapitałem są wykwalifikowani ludzie. Ich zaangażowanie, wiedza ekspercka oraz pasja, pozwala zapewnić naszym klientom wskaźniki, które są powyżej ich oczekiwań jakościowych – mówi Kristof Verbruggen.

Jako niezwykle istotne przy zapewnieniu odpowiedniego poziomu jakości obsługi, wskazuje certyfikaty i uprawnienia, jakie powinien mieć operator logistyczny produktów głęboko mrożonych. Jest to przede wszystkim certyfikat systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności (System HACCP) według wytycznych Codex Alimentarius, Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 19 września 2003 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie składowania i transportu głęboko mrożonych artykułów rolno-spożywczych (Dz.U.03.177.1733 ze zmianami). - Klienci oczekują także certyfikatów systemów zarządzania: jakością zgodnego z normą ISO 9001, środowiskowego zgodnego z normą ISO 14001, bezpieczeństwem i higieną pracy zgodnego z normą PN-N-18001 oraz ciągłego doskonalenia procesów logistycznych, aby wskaźniki jakościowe były na oczekiwanym poziomie, co wspomaga, na przykład system zarządzania zgodny z filozofią KAIZEN, system ten funkcjonuje we Frigo Logistics – mówi prezes Verbruggen.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!