Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Rozwój e-commerce wpływa na wygląd opakowań

- Nasza firma przestała patrzeć na trendy jako bierny gracz. Staramy się aktywnie wpływać na rynek. Szczegółowo analizujemy zachowania konsumentów i z naszymi opakowaniami chcemy trafić dokładnie w ich potrzeby - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogdan Orzechowski, dyrektor generalny Smurfit Kappa Wielkopolska.

Rozwój e-commerce wpływa na wygląd opakowań
Bogdan Orzechowski, dyrektor generalny Smurfit Kappa Wielkopolska. Fot. Smurfit Kappa

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 09-06-2015, 15:33

Smurfit Kappa jest firmą, która analizuje zmiany sytuacji rynkowej oraz stara się odpowiadać na pojawiające się wyzwania. - Jako grupa chcemy się odróżniać. Pragniemy wyjść z obecnego koszyka wartości i postrzegania nas wyłącznie jako producenta. Liczymy, że będziemy traktowani przez klientów jako konsultant, firma która może doradzić, a przy okazji wyprodukować opakowania - przyznaje. 

Jak zaznacza, obserwowane obecnie trendy rynkowe wynikają w głównej mierze z gwałtownie zmieniającego się stylu życia. - Ludzie są coraz bardziej zapracowani i mają znacznie mniej czasu. Szczególne znaczenie ma tutaj młode pokolenie, które zmieniło w ogóle model myślenia. W większym stopniu ulega reklamie oraz pierwszemu impulsowi. Produkt ma być atrakcyjny, a zakupy zrobione szybko. Nieprzypadkowo większego znaczenia nabiera e-commerce. Zakupy internetowe mają ogromny potencjał, który nadal nie jest w pełni wykorzystany - wyjaśnił Orzechowski. 

Mówiąc o opakowaniach dla branży spożywczej należy wprowadzić wyraźne rozróżnienie pomiędzy opakowania dostępne w sklepie oraz te wykorzystywane w e-commerce. 

- Sektor spożywczy jest coraz wyraźniej obecny w e-commerce, co ma duże znaczenie dla producentów opakowań. Sklepy internetowe nie potrzebują pięknego, kolorowego opakowania. Oczekują raczej opakowania wytrzymałego, dzięki któremu produkt dotrze do klienta nieuszkodzony - tłumaczy Orzechowski. 

Inna sytuacja ma miejsce w przypadku opakowań fizycznie obecnych na sklepowej półce, gdzie kluczowa jest analiza impulsów decyzyjnych. - Średni czas zakupowy znacząco się skrócił. Z tego powodu w mniejszej jednostce czasu musimy być w stanie przekazać dużą liczbę informacji. Rola opakowań jest bardzo istotna - zauważa.

Celem producentów żywności jest wyróżnienie ich produktu spośród innych znajdujących się w sklepie. Nie jest to jednak takie proste. - Jeżeli wszyscy będą dążyli do zwiększenia rozpoznawalności poprzez wprowadzanie kolorowych opakowań, to tak naprawdę efekt będzie zerowy. Nie odpowiadamy za strategię, którą przyjmują nasi klienci. To oni muszą sobie odpowiedzieć, czy wyróżnieniem na kolorowej półce nie będzie wkrótce szare opakowanie - kończy Bogdan Orzechowski. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!