Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Rynek cargo próbuje złapać wiatr

Dachser Polska reaguje na "nową normalność” w branży frachtu lotniczego. Krok po kroku zwiększa się dostępna przestrzeń ładunkowa i częstotliwość lotów, ale nadal istnieje duża różnica pomiędzy sytuacją sprzed COVID-19 i teraźniejszością. Wciąż łatwiej też wysłać międzykontynentalną przesyłkę lotniczą przez Frankfurt niż przez Warszawę, chociaż i w Polsce sytuacja powoli się poprawia - ocenia globalny operator logistyczny Dachser Air & Sea Logistics Polska.

Rynek cargo próbuje złapać wiatr
Fracht lotniczy /fot. Archiwum

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 31-07-2020, 14:30

- Ruch pasażerski jest stopniowo przywracany, a wraz z nim zwiększa się również przestrzeń ładunkowa dla towarów. Rynek frachtu lotniczego powoli się podnosi, choć sytuacja jest nadal daleka od normy. Dzisiaj największym wyzwaniem jest nieregularność połączeń. Nie ma stałego rozkładu rejsów, zmiany w ostatniej chwili są standardem. To jest to, co branża nazywa "nową normą". Teraz właśnie procentuje znajomość branży przez operatora i jego relacje z liniami. Obecna niestabilność rynku wymaga szybkich reakcji i elastyczności, by sprostać wyzwaniom. Dlatego Dachser Polska oferuje niezawodne i inteligentne rozwiązania w oparciu o naszą globalną sieć. Na przykład, Dachser może zapewnić dotarcie przesyłki do odbiorcy w USA w 3-4 dni, co jest wynikiem podobnym do okresu sprzed pandemii - mówi Robert Pastryk, Dyrektor Generalny Air & Sea Logistics Dachser Polska.

W celu zaoferowania stabilnej obsługi i skrócenia czasu dostawy, Dachser Polska korzysta z międzynarodowego hubu lotniczego we Frankfurcie, wykonując transporty z i do tego portu w ramach swojej europejskiej sieci transportu drogowego. Beneficjentami tej płynnej współpracy pomiędzy logistyką drogową oraz lotniczą i morską Dachser są klienci operatora.

- W szczytowym okresie pandemii, Frankfurt, jako europejski węzeł komunikacyjny, wykorzystywał czartery, aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na sprzęt medyczny, tj. testy na Covid-19, maski, przyłbice i rękawice ochronne. W sumie Dachser wykonał 40 dedykowanych czarterów transkontynentalnych. Obecnie nadal ważną część ładunków stanowią przesyłki medyczne i farmaceutyczne, ale jednocześnie rośnie ilość towarów z innych, stopniowo "rozmrażanych" branż, głównie w eksporcie - zauważa Robert Pastryk.

Część towarów, ze względu na swoją specyfikę, musi być dostarczona samolotem, ale są też produkty, gdzie akceptowalny staje się inny środek transportu. Na perturbacjach w branży lotniczej zyskuje kolej na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku oraz transport morski.

- W przypadku handlu z Azją, kolej okazuje się być alternatywą dla importerów i eksporterów, którzy wcześniej nie brali jej pod uwagę, bo zależało im na czasie. Przy mniejszej dostępności przestrzeni ładunkowej w transporcie lotniczym, opcja ta zyskała na atrakcyjności, zwłaszcza że różnica w stawkach jest duża. Niektórzy nasi klienci zdecydowali się na taką zmianę. W tej sytuacji rośnie również udział drobnicy morskiej w globalnym transporcie, zwłaszcza do i z USA, a także z Chin. Można powiedzieć, że wolumen tych przesyłek odbudował się do stanu sprzed pandemii - podsumowuje Robert Pastryk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

fracht lotniczy RSS ALERT    /    Dachser RSS ALERT    /    Robert Pastryk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.245.48
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!