Najwięcej czasu lokowaniu produktów poświęcono w stacji TVN. Najintensywniej reklamowany był sektor rozrywki i kultury, żywność, motoryzacja. Ponad 50 proc. wartości stanowiły ekspozycje w charakterze scenografii, 40 proc. używane przez aktorów lub prowadzących program (aktywne). Ponadto informacja o produktach w postaci logotypów lub napisów pojawiała się pod koniec programów.
Badanie zostało przeprowadzone przez Pentagon Research w dniach 1-28 lutego 2013 w pasmie 24h w stacjach TVP1, TVP2, TVN, POLSAT. Zbadano emisje premierowe wraz z powtórkami. W tym okresie zanotowano wystąpienie 312 marek, o łącznej długości na wizji 7,2 godziny. Ekspozycje pokazane zostały w 67 programach telewizyjnych.
Najczęściej marki eksponowane były w pasmie porannym i popołudniowym. Przedmiotem monitoringu były wszelkie ekspozycje produktów i marek widoczne na wizji co najmniej przez jedną sekundę i mające cechy przekazu reklamowego. Określona została marka produktu, kontekst użycia, długość ekspozycji na wizji, program, w którym produkt został wyeksponowany oraz wyliczona została wartość mediowa przekazu. Badanie ma charakter ciągły.
Biznes i technologie
Rynek Product Placement w lutym był wart 17,1 mln zł
- Autor: portalspozywczy.pl
- Data: 13-03-2013, 19:55
Czas reklamowy, przeznaczony na ekspozycje produktów i marek w telewizjach śniadaniowych, serialach i programach rozrywkowych był wart w lutym 17,1 mln zł. Wśród marek, które mediowo zyskały najwięcej znalazły się słodycze Solidarność i przyprawy Prymat.

Źródło: Pentagon Research
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Think Agile: Branża spożywcza zawsze zwinna
- Gorączka przejęć, czyli co wywołało falę konsolidacji
- Eksport czasów przełomu: nowe kierunki, nowe możliwości
- Żywność i opakowanie bez śladu - reduce, reuse, recycle
- Fabryka 4.0 – zautomatyzowana, zrobotyzowana, cyfrowa, ekologiczna
- Transformacja branży mięsnej
- GOZ i ROP, czyli kluczowe skróty dla branży FMCG i handlu
- Zarządzanie firmą FMCG w dobie zmieniającego się świata
- Rynek żywności roślinnej – perspektywiczna nisza rozpycha się w mainstreamie
- Alkohole i przekąski – gwiazdy sklepowej półki
- Wieczorna Gala
- Nowy handlowy ład
- Konsumenckie motto: tanio, online, blisko
- ESG w branży spożywczej i handlowej
- Foodtech i Retailtech – innowacje i strat-upy zmieniają obraz rynku
- Power of e-commerce
- HoReCa TrendsTalks
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
handlowy czwartek
Otwarcie sklepu w niedzielę będzie przestępstwem? Apel do ministra Ziobry
-
Rząd rozmawia z Solidarnością o drożejącej energii i ochronie gospodarki
-
Biedronka będzie działać jako placówka medyczna?
-
Biedronka otwarta w niedziele. To już pewne! Placówki medyczne jednak za drogie?
-
tylko u nas
Puste półki w Biedronce. Dlaczego brakuje towarów? Pracownicy o kłopotach sieci
-
Praca w Netto w niehandlowe niedziele od 0:15? Związkowcy protestują
-
Musztarda rosyjska Prymat zmienia nazwę
-
Wpłynął wniosek do inspekcji pracy o kontrole otwartych sklepów
-
Piotr Duda chce kontroli w Intermarche. "Ordynarna kpina"
-
Pracownicy handlu wychodzą dziś na ulice. Jakie mają postulaty?
komentarze (0)