Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Rynek wspólnotowy buduje sztuczne bariery w handlu żywnością

- Polscy producenci żywności nie mogą skupiać się już tylko na rynkach europejskich, ponieważ te są już zagospodarowane. Społeczeństwa europejskie starzeją się i kurczą. Dlatego powinniśmy poszukiwać miejsc bardziej perspektywistycznych dla lokowania swoich produktów. Są to kraje azjatyckie czy afrykańskie, bo tam przybywa konsumentów - powiedział Krzysztof Koszela, dyrektor ds. rozwoju rynków zagranicznych, członek zarządu Jutrzenka Colian, podczas panelu pt. "Rynek spożywczy. Konsolidacja, inwestycje, ekspansja zagraniczna" zorganizowanego w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Rynek wspólnotowy buduje sztuczne bariery w handlu żywnością
Krzysztof Koszela, dyrektor ds. rozwoju rynków zagranicznych, członek zarządu Jutrzenka Colian

Autor: PM, portalspozywczy.pl
Data: 16-05-2013, 16:15

- Jeśli polskie firmy będą ograniczać się do eksportowania na te rynki, na których już są, to wzrosty nie będą trwały wiecznie - przypomniał Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności. Jego zdaniem, sukcesywne zagospodarowywanie przez Polaków zagranicznych rynków żywności doprowadziło do pewnego rodzaju protekcjonizmu - chociażby u Czechów czy Brytyjczyków, którzy starają się "na siłę" uczulać konsumentów na kupowanie żywności pochodzącej z rodzimej produkcji.

- Rynek wspólnotowy powoli się dzieli i budowane są sztuczne bariery w handlu żywnością. I co ciekawe, nikt w UE nie reaguje na tę sytuację - dodaje. Jego zdaniem, to oznacza, że trzeba zmienić strategię dot. eksportu żywności.

- Być może już nie wystarczy eksportować żywności o dobrej relacji ceny do jakości? Branża powinna poszukać nowych rynków zbytu, a rząd - pomóc jej w promowaniu polskich produktów. Wskazujemy tu na rynki Krajów Trzecich - azjatyckie i afrykańskie - które muszą stać się priorytetem dla polskich producentów - wskazuje Andrzej Gantner.

Tymczasem Dariusz Poniewierka, prezes KUKE, przyznał, że w Europie w dalszym ciągu jest miejsce na produkty z Polski i na nowych graczy z naszego kraju. Jego zdaniem jest to "zasługą" kryzysu, w którym Europejczycy starają się racjonalizować swoje wydatki na żywność i starają się wybierać produkty value for money, a taka właśnie jest polska żywność.

Czytaj także: 

Prezes Grupy Maspex: Producenci muszą stworzyć dobrowolne systemy kontroli jakości 

Szefowie firm: To będzie trudny rok dla branży spożywczej

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

więcej informacji:

Dariusz Poniewierka RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    Krzysztof Koszela RSS ALERT    /    Colian RSS ALERT    /    KUKE RSS ALERT    /    PFPŻ RSS ALERT    /    eksport żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.72.102.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!