Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Rynki azjatyckie kuszą eksporterów żywności

Dla wszystkich branż sektora spożywczego rynki azjatyckie są bardzo atrakcyjne. Rosnąca klasa średnia w tych krajach jest coraz bardziej otwarta na produkty żywnościowe z Europy – wskazuje Elżbieta Kopytko-Wojciechowska, dyrektor zarządzająca sektorem spożywczym i kosmetycznym w Departamencie Klientów Strategicznych ING Bank Śląski.
  • Autor: ŁR, ŁS, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-10-2015, 12:22
Rynki azjatyckie kuszą eksporterów żywności
Elżbieta Kopytko-Wojciechowska, dyrektor zarządzająca sektorem spożywczym i kosmetycznym w Departamencie Klientów Strategicznych ING Bank Śląski (fot. zelaznastudio.pl)

Wiele europejskich produktów jest od dawna znanych na rynkach azjatyckich, np. dzięki dużemu popytowi na francuskie wina, Francja jest największym europejskim eksporterem żywności do Chin. - Rynek produktów żywnościowych w Chinach jest mocno konkurencyjny, ale ciągle są nisze, w których można zaistnieć. Firmy radzą sobie np. wchodząc do mniej znanych regionów. Ułatwić eksport może też otwarcie połączenia kolejowego z Chinami. Jednak wyzwaniem dla eksporterów jest wypełnienie tego pociągu tak, aby również do Chin jechał pełny – wyjaśnia Elżbieta Kopytko-Wojciechowska.

Na pytanie czy problemy gospodarcze Chin mogą przełożyć się na atrakcyjność eksportową tego rynku dla polskich przedsiębiorców, ekspertka odpowiada: - Rynek chiński jest duży i rozwijający się. Pomimo spowolnienia jest ciągle uważany za najbardziej perspektywiczny. W Chinach obserwujemy przekształcenie społeczeństwa producentów w konsumentów. Rośnie popyt na wysokiej jakości produkty konsumpcyjne, a także moda na „zachodni” styl życia. Ciekawostką jest, że w Chinach nie spożywało się kiedyś przetworów mlecznych, ale wraz ze wzrostem zasobności społeczeństwa przetwory mleczne, w szczególności żółte sery, są chętnie kupowane.

- Innym ciekawym przykładem ilustrującym otwartość rynku chińskiego jest kawa. W Chinach tradycyjnym napojem była herbata, ale ostatnio Chiny stały się jednym z najszybciej rosnących rynków w konsumpcji napojów kawowych. I tak Starbucks planuje podwoić liczbę swoich kawiarni do 3000 do 2019 roku. Potencjał Chin jest więc ogromny i tak naprawdę sprzedać można wszystko. Atrakcyjność rynku zwiększa to, że nie jest to rynek jednolity, ale wiele rynków lokalnych o różnych potrzebach konsumentów i różnej dostępności. Kilka lat temu na tym rynku obecne były tylko duże korporacje międzynarodowe, ale teraz coraz bardziej otwiera się na mniejsze przedsiębiorstwa - zaznacza dyrektor ING Banku Śląskiego.

- Jest to też rynek z rosnącym udziałem e-commerce i wiele firm upatruje w tym możliwość dotarcia do chińskiego konsumenta. ING również postawiło na Państwo Środka – gdzie jest obecne od wielu lat poprzez odziały w Pekinie i Szanghaju: specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw w szczególności w transakcjach Finansowania Handlu – dodaje.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!