• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sawicki: Jeszcze w grudniu rząd będzie obradował na temat promocji żywności

Ustawa o funduszach promocji prawdopodobnie jeszcze w grudniu trafi pod obrady rządu - poinformował podczas spotkania Krajowej Rady Izb Rolniczych w środę minister rolnictwa Marek Sawicki.
  • Autor: PAP
  • Data: 11-12-2008, 12:29

Resort rolnictwa pracuje nad stworzeniem ustawy, która pozwalałaby na finansowanie promocji żywności od początku 2006 r. Kolejna wersja projektu była już bliska uzgodnienia w czerwcu tego roku. Jednak ostatecznie organizacje branżowe nie poparły resortowego rozwiązania.

Nie udało się przygotować tego projektu poprzedniemu kierownictwu resortu (PiS), "ja już walczę rok, ale mam nadzieję, że w różnych zmianach i poprawkach jeszcze w tym roku uzyskam zgodę Rady Ministrów na ustawę o funduszach promocji" - mówił Sawicki do działaczy izb rolniczych.

Minister zaznaczył, że mimo, iż już trzy tygodnie temu była zgoda premiera na umieszczenie punktu rozpatrującego ten projekt stawy w porządku obrad rządu, to sprawa jest stale przesuwana, gdyż "jakieś wycieczki przetwórców chodzą do ministerstwa finansów i dopisują kolejne zastrzeżenia".

Zdaniem Sawickiego, wielki kapitał międzynarodowy nie jest zainteresowany uchwaleniem takiej ustawy, nie chce żeby takie fundusze powstały. Dodał, że międzynarodowe firmy mają pieniądze na promocję z innych źródeł. - Uważam, że dla małych i średnich przedsiębiorstw polskich taki fundusz jest niezbędny - podkreślił szef resortu rolnictwa.

Ostatnia wersja projektu ustawy o funduszach promocji pochodzi z listopada tego roku. Zakłada ona utworzenie siedmiu funduszy promocji: mleka i przetworów mlecznych; mięsa wieprzowego; mięsa wołowego, końskiego i owczego; przetworów zbożowych; owoców i warzyw; mięsa drobiowego; ryb.

Fundusze te mają pochodzić od wpłat dokonywanych przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą w danym zakresie. Wysokość wpłat została określona na ok. 0,1 proc. średniej ceny rynkowej danego produktu, co np. w przypadku funduszu mięsa wieprzowego daje roczny wpływ w wysokości 8 mln zł.

Funduszami mają dysponować komisje zarządzające, w skład których wejdą przedstawiciele danych branż. Środki te mają być gromadzone na rachunkach w Agencji Rynku Rolnego, która będzie wydatkować pieniądze zgodnie z uchwałami podjętymi przez komisję zarządzającą.

Ze środków zgromadzonych w funduszach będą mogły być finansowane m.in. programy promocyjne, edukacyjne, szkolenia oraz uczestnictwo przedstawicieli branż w pracach różnych organizacji międzynarodowych.

 

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!