Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Sektor FMCG jest skazany na monitoring i analizy

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-08-2015, 19:06
Sektor FMCG charakteryzuje się bardzo wysokim stopniem konkurencyjności i dynamicznymi zmianami zachowań konsumentów. Wymusza to na przedsiębiorstwach konieczność ciągłego monitorowania, analizy oraz modyfikacji procesów wewnętrznych i zewnętrznych organizacji dostosowując je do wymagań klientów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Janusz Małgorzaciak, dyrektor Działu Sprzedaży Produktów Microsoft Dynamics.
Sektor FMCG jest skazany na monitoring i analizy
Janusz Małgorzaciak, dyrektor Działu Sprzedaży Produktów Microsoft Dynamics (fot. mat.pras.)

Firmy z branży dóbr szybko zbywalnych dostrzegły, że rozwiązania informatyczne stanowią element budowania ich trwałej przewagi konkurencyjnej w zmiennym otoczeniu biznesowym. - Ze względu na różnorodność procesów i transakcji charakterystycznych dla organizacji z tego sektora, należy zbudować stabilne i elastyczne środowisko informatyczne pozwalające na optymalizację procesów oraz zapewniające szybką reakcję na zmiany warunków gry rynkowej - komentuje Janusz Małgorzaciak.

- Z tego powodu firmy FMCG szukają rozwiązań, które będą miały bezpośredni wpływ na poprawę jakości obsługi klienta, lepsze planowanie i optymalizację kosztów, obsługę nowych, wyróżniających form sprzedaży czy zapewnienie mechanizmów zarządzania kategoriami produktów. Wszystko po to, by zapewnić lepsze dotarcie do konsumentów - dodaje.

Zmienna sytuacja gospodarcza uczuliła firmy z branży FMCG na kluczową kwestię zapewnienia oczekiwanego zwrotu z inwestycji. Właśnie z tego powodu, wprowadzenie rozwiązań informatycznych musi mieć bezpośredni wpływ na podniesienie rentowności prowadzonego biznesu, poprawę marży oraz zapewnienie szybkich i mierzalnych korzyści (Time to Benefit / Time to Profit).

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • artmetic ekonsulting 2015-09-13 00:41:47

    Monitoring zachowań klienta, analiza danych: artmetic.pl

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!