Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Sektor FMCG wydał w 2015 roku ponad miliard złotych na reklamę

Sektor FMCG zakończył 2015 rok z wynikiem ponad miliarda złotych wydanych na reklamę. Znaczny wzrost w porównaniu do lat poprzednich świadczy o umacnianiu się rynku po kryzysie. Ostatni raz branża przekroczyła miliard złotych w 2010 roku - podaje dom mediowy Codemedia.


Autor: www.portalspozywczy.pl/PR
Data: 08-02-2016, 17:59

Według analiz domu mediowego Codemedia w ostatnim kwartale poprzedniego roku sektor przeznaczył na promocję ponad 316 milionów złotych, czyli o niemal 52 mln zł więcej niż w czwartym kwartale 2014.

Najwyższe budżety na promocję w czwartym kwartale 2015 roku przeznaczyli producenci słodyczy, wydając ponad 80 mln złotych, co w ujęciu rok do roku dało wzrost aż o 7 proc.  

Producenci produktów zbożowych, przetworów i przypraw utrzymali swój udział w inwestycjach mediowych na poziomie 16 proc. dzięki blisko 25 proc. wzrostowi inwestycji mediowych kwartał IV’14 do kwartału IV’15. Wydatki tego sektora w ostatnim kwartale roku 2015 wyniosły 51 mln złotych.

Największy wzrost w ujęciu kwartalnym odnotował sektor produktów mlecznych osiągając 11 proc. udziału (wzrost o 3 punkty procentowe) za przyczyną 64 proc. wzrostu inwestycji mediowych. Producenci produktów mlecznych, w omawianym okresie ulokowali ponad 34,5 mln złotych na promocję produktów.

Podobny udział uzyskała branża alkoholowa, jednak nie zmienił się on w stosunku do kwartału IV poprzedniego roku (wzrost inwestycji na poziomie 21 proc.). Reklamy alkoholi pochłonęły niemal 33,7 mln. Jedyny spadek w porównaniu do czwartego kwartału 2015 i 2014 roku zaliczyła kategoria żywności dla dzieci, na poziomie -10 proc.  

W ujęciu całorocznym, wydatki reklamowe całego sektora FMCG wzrosły o 8 proc. Najwyższymi wzrostami charakteryzowały się kategorie produktów mlecznych (wzrost o 22 proc.) oraz produktów zbożowych, przetworów i przypraw (19 proc). Ich producenci wydali w 2015 roku ponad 97 mln zł, czyli 9 proc. wydatków.

Pod względem kanałów mediowych, w których producenci z branży FMCG lokują swoje budżety reklamowe, czwarty kwartał 2015 roku nie przyniósł zaskoczenia – prym stale wiedzie reklama telewizyjna, która w tym okresie zagarnęła 68 proc. mediowych funduszy. Producenci wydali ponad 216 mln złotych, notując wzrost na poziomie 16 proc. w porównaniu do Q4 2014.  

Największe cięcia budżetów mediowych w sektorze FMCG dotknęły reklamy w Internecie, której udział spadł z 4,6 proc. w Q4 2014 do 2,6 proc. w Q4 2015.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FMCG RSS ALERT    /    dom mediowy Codemedia RSS ALERT    /    wydatki na reklamę RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.205.93.2
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!