• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw zaczyna doceniać bankowość internetową

Związek Banków Polskich ocenia, że zainteresowanie taką formą bankowości nadal będzie rosło po niewielkim spadku liczby aktywnych klientów odnotowanym w IV kwartale 2010 roku.
  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 23-07-2011, 16:24

Jak wynika z trzeciej edycji raportu netB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich zaprezentowanego na konferencji prasowej przez ostatnie 12 miesięcy o 6,43 proc. wzrosła liczba klientów z MSP korzystających z bankowości internetowej. Na koniec I kwartału 2011 roku z bankowości internetowej aktywnie korzystało w sumie 9,3 miliona Polaków. Jeżeli tempo przyrostu klientów indywidualnych będzie utrzymywać się na podobnym poziomie jak w minionych kwartałach, na koniec września pokonana powinna zostać magiczna granica 10 milionów aktywnych osób.

- Mimo że I kwartał zazwyczaj oznacza niewielkie spowolnienie w wydatkach konsumentów po okresie wzmożonych zakupów świątecznych w bankowości internetowej obserwujemy stałe wzrosty w najważniejszych kategoriach. Aktywnych użytkowników jest coraz więcej, obsługują oni też coraz większe kwoty. Jest to stała tendencja od kilku lat. Widać wyraźnie, że mimo zawirowań walutowych i gospodarczych, Polacy mają duże zaufanie do bankowości internetowej i cały czas przybywa nowych klientów, którzy się do niej przekonują - mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

Po okresie wyraźnego zahamowania liczba kart debetowych wzrosła najszybciej od półtora roku, o około 300 tysięcy sztuk. W przypadku kart kredytowych odnotowano odwrotną sytuację, ich liczba spada coraz szybciej. W tej chwili jest ich około 8,5 miliona, czyli tyle ile było ich w połowie 2008 roku. Banki nadal dokładnie analizują sytuację i możliwości finansowe klientów. Wielu klientów zapewne rezygnuje również z "plastiku", po tym kiedy minął bezpłatny okres korzystania.

Dane po I kwartale dotyczące wartości i liczby transakcji realizowanych kartami kredytowymi i debetowymi pokazują niewielkie spadki w porównaniu do stanu z końca 2010 roku, ale już na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy są już one znaczące. Szał zakupów świątecznych w listopadzie i grudniu spowodował sezonowe wysokie wzrosty w tym okresie. Pierwsze miesiące roku zazwyczaj są czasem swego rodzaju odpoczynku klientów od zakupów i wzmożonych wydatków.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!