Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Seniorzy to niedostatecznie rozpoznana kategoria przez branżę spożywczą

Strona 2 z 4


Autor: informacja prasowa
Data: 04-06-2019, 15:04

„Na początek skoncentrowaliśmy się na konsumentach powyżej 65 roku życia. To segment rynku niedostatecznie rozpoznany przez branżę spożywczą, a przy tym znacznie większy niż chętnie obsługiwane grupy konsumentów, jak na przykład sportowcy, karmiące matki czy osoby z dysfunkcjami pokarmowymi, dla których powstaje wiele innowacyjnych produktów. Tylko w Polsce konsumenci powyżej 65 roku życia to ponad 6 milionów osób, a nasze pilotażowe działania w roku 2019 dotyczą też Hiszpanii, Litwy i Portugalii. Angażujemy konsumentów, przybliżamy ich potrzeby firmom z branży spożywczej i doprowadzamy do opracowania koncepcji nowych produktów, które w kolejnym roku będą wprowadzone na rynek. W najbliższych latach będziemy rozszerzać projekt na kolejne kraje oraz planujemy docierać do kolejnych grup konsumentów na przykład pre-diabetyków” – mówił prof. UW dr hab. Krzysztof Klincewicz, kierownik projektu Consumer Engagement Labs realizowanego na Wydziale Zarządzania UW i finansowanego przez EIT Food.

Seniorzy to z roku na rok powiększająca się grupa społeczna. Dlatego coraz częściej mówi się o „srebrnej gospodarce” czy „srebrnym rynku” posiadających wyjątkowe uwarunkowania ekonomiczne, społeczne czy zdrowotne. Osoby starsze mają specyficzne wymagania żywnościowe związane ze stanem uzębienia, przyjmowanymi lekami czy nietypową częstotliwością i ilością pokarmów. Od osób młodszych odróżniają je także zwyczaje żywieniowe czy preferencje dietetyczne, które przekładają się na wzorce zakupowe. Zwłaszcza w krajach Europy Wschodniej i Południowej seniorzy mają mniejszą siłę nabywczą, co przekłada się na zainteresowanie przede wszystkim najtańszymi produktami. Wszystko to należy brać pod uwagę tworząc żywność i napoje dla tej grupy społecznej. Odpowiednio zaprojektowane produkty mogą przyczynić się do poprawy zdrowia seniorów oraz zwiększać ich zaangażowanie w życie społeczne.

Uniwersytet Warszawski ma wiele do zaoferowania sektorowi rolno-spożywczemu. Niezwykle ciekawe prace nad tzw. żywnością funkcjonalną prowadzi zespół pod kierownictwem prof. dr hab. Ewy Bulskiej, kierownik Analitycznego Centrum Eksperckiego działającego w Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych UW. Grupa badawcza wypracowała m.in. technologię wzbogacania żywności w biologicznie aktywne i przyswajalne przez organizmy związki selenu.

więcej informacji:

EIT Food RSS ALERT    /    seniorzy RSS ALERT    /    silver generation RSS ALERT    /    Uniwersytet Warszawski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.51.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!