Jak wskazano, firma wprowadzi do sprzedaży 30 lipca "inteligentną toaletę dla kotów", która ma monitorować stan ich zdrowia. Początkowo produkt ma być sprzedawany w Japonii, jednak w przyszłości Sharp chce go kierować również na rynki zagraniczne.

Cytowany przez agencję dyrektor zarządzający japońskiej firmy Yoshisuke Hasegawa powiedział, że Sharp zainteresował się branżą dla zwierząt, by oferować produkty wykorzystujące internet rzeczy (IoT) oraz sztuczną inteligencję, których "jest na tym rynku mało".

Jak wyjaśnili przedstawiciele Sharpa, w zaawansowanej technologicznie kuwecie wykorzystano rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i IoT. Umożliwiają one np. monitorowanie wagi zwierzęcia i składu jego odchodów, by na czas wykryć ewentualne nieprawidłowości w stanie jego zdrowia. Właściciele będą mogli analizować zebrane przez inteligentny produkt dane za pośrednictwem specjalnej aplikacji w telefonie komórkowym.

Nowy produkt ma kosztować 24,8 tys. jenów. Firma deklaruje, że miesięcznie będzie produkować 2,5 tys. sztuk e-kuwet.