Sieci handlowe wymuszają ewolucję firm logistycznych
- Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
- Data: 12-11-2015, 13:04

Jak mówi, przedsiębiorstwa ciągle rozszerzają swoje asortymenty i potrafią sprostać coraz bardziej wymagającym wyzwaniom stawianym przez klientów. Częstotliwość dostaw również się zwiększa, co ma na celu utrzymanie świeżości oferty oraz ograniczanie zapasów w punkcie dystrybucji. Popyt staje się coraz bardziej nieprzewidywalny, zaś kampanie promocyjne mają znaczący wpływ na zachowania konsumentów. W ofercie pojawia się więcej artykułów przemysłowych, często o dużej wartości. - Z tych względów, oraz w warunkach „bez-zapasowej” gospodarki, znacząco wzrosły wymagania naszych klientów jeśli chodzi o elastyczne i opłacalne rozwiązania – wyjaśnia Marc Pastuzak.
Podkreśla, że sieci dystrybucji oraz systemy informatyczne i zarządzania danymi muszą być zaadaptowane, np. aby mogły obsłużyć dodatkowe referencje w ramach dotychczasowej infrastruktury lub np. żeby mogły przystosować dedykowane magazyny spożywcze do obsługi dóbr nie-spożywczych. - Obserwujemy, że rozwiązania IT dotąd dedykowane dla branż tekstylnych, przemysłowych i e-commerce zaczynają znajdować zastosowanie w branży spożywczej – mówi dyrektor XPO Logistics Polska.
komentarze (0)