• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Spada obsługa należności w polskich firmakch

Indeks Należności Przedsiębiorstw (INP) spadł w lipcu 2012 roku po raz czwarty z rzędu z 84,2 pkt. do poziomu 83,1 pkt. - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych i Krajowy Rejestr Długów. Wskazuje to na dalsze silne pogorszenie w obszarze obsługi należności w polskich firmach.
  • Autor: PAP
  • Data: 07-08-2012, 13:27

"Wyniki ostatniego badania (lipiec 2012 r.) wskazują na dalsze silne pogorszenie w obszarze obsługi należności w polskich firmach. Indeks Należności Przedsiębiorstw (INP) spadł po raz czwarty z rzędu - tym razem do poziomu 83,1 punktu. Oznacza to, że budowane w okresie od października 2010 r. do lipca 2011 r. silne podstawy dobrej kondycji gospodarczej, związane z lepszą obsługą zobowiązań polskich przedsiębiorstw, zaczynają powoli tracić na aktualności" - napisano w raporcie.

"Obecna wartość INP jest najniższa od lipca 2009 r., kiedy to sytuacja polskich przedsiębiorstw była bardzo niekorzystna, a polska gospodarka odczuwała główne uderzenie kryzysu. Niepokojącym sygnałem jest również skala pogorszenia w obszarze należności, w reakcji na stosunkowo niewielkie spowolnienie wzrostu gospodarczego. Oznacza to, że problemy z należnościami mogą wpływać na ograniczenie wydatków przedsiębiorstw na inwestycje. Dodatkowo, w obliczu problemów z otrzymywaniem należności, przedsiębiorstwa mogą mieć problem z otrzymywaniem kredytów, co przełoży się na dalszy spadek produkcji i inwestycji. Złożenie tych czynników może zaś wpłynąć na dalsze spowolnienie wzrostu gospodarczego" - dodano.

Jak podają autorzy badania, INP odzwierciedla stan i opinie przedsiębiorców dotyczące sześciu obszarów związanych z należnościami: stanu i prognozy problemów z ich egzekwowaniem, przeciętnego odsetka przeterminowanych należności w portfelu firmy, średniego okresu przeterminowania, odsetka firm w gospodarce, które na skutek problemów z należnościami nie mogą terminowo regulować swoich płatności, a także przeciętnego odsetka kosztów związanych z nieterminowymi płatnościami ze strony klientów/kontrahentów.

"Obecny spadek wartości INP w największym stopniu wynika z pogorszenia się przewidywań przedsiębiorstw dotyczących obsługi zobowiązań przez klientów/kontrahentów w kolejnych miesiącach. Dodatkowo, istotne znaczenie dla spadku wskaźnika miało pogorszenie się obsługi zobowiązań w ostatnich trzech miesiącach" - głosi raport.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Mir 2012-08-30 12:09:25

    kryzys też oczywiście wpływa na problemy z należnościami, ale bardziej generalna zasada nie płacenia na czas przez partnerow biznesowych. takie czasy. kilka znajomych firm używa programów do zarządzania należnościami (m.in. od SmartMedia: www.smartmedia.com.pl/smartreactor_index.html ) i to poprawia sytuację jeśli chodzi o pewne uporządkowanie spraw księgowych z należnościami. trzeba robić wszystko, żeby się utrzymać na powierzchni i jeszcze rozwijać.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!