• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Spadł wskaźnik ufności konsumenckiej. Czy czeka nas obniżenie konsumpcji?

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, po trzech miesiącach wzrostu, w sierpniu br. pogorszył się o 1,1 pkt. proc. w stosunku do lipca i ukształtował na poziomie -28,1 - podał GUS.
  • Autor: PAP
  • Data: 24-08-2012, 14:51
Spadł wskaźnik ufności konsumenckiej. Czy czeka nas obniżenie konsumpcji?
Z danych GUS wynika, że pogorszyły się oba wskaźniki opisujące obecne i oczekiwane w przyszłości tendencje konsumpcji indywidualnej

Z badania wynika, że wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) również spadł wobec wartości z lipca.

"Negatywne zmiany bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej w sierpniu 2012 r. spowodowane zostały przede wszystkim pogorszeniem oczekiwań na najbliższych 12 miesięcy w zakresie: sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (o 2,4 pkt. proc.) oraz ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju (o 2,7 pkt. proc.)" - napisano w komunikacie.

"Spadła także wartość ocen zmiany ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju w ostatnich 12 miesiącach (o 1,6 pkt. proc.) oraz dokonywania ważnych zakupów (o 0,6 pkt. proc.). Natomiast ocena zmian w sytuacji finansowej gospodarstwa domowego w okresie ostatnich 12 miesięcy poprawiła się o 1,7 pkt. proc." - dodano.

GUS podał, że wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, również obniżył się w stosunku do poprzedniego miesiąca (o 1,4 pkt. proc.) i ukształtował na poziomie -35,8.

"Pogorszenie poziomu wskaźnika wyprzedzającego wynika przede wszystkim z niższych ocen oczekiwanych zmian w najbliższych 12 miesiącach, dotyczących: sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju. Obniżyły się też - po niewielkiej poprawie w lipcu - oceny zmian poziomu bezrobocia (o 1,2 pkt. proc.). Nieznacznie poprawiła się natomiast (o 0,6 pkt. proc.) ocena perspektyw oszczędzania pieniędzy - po trzech miesiącach spadku tego wskaźnika" - napisano.

"W porównaniu do sierpnia ubiegłego roku wskaźnik WWUK ma wartość niższą o 6,9 pkt. proc., co wynika przede wszystkim ze znacznie gorszych ocen w zakresie zmian poziomu bezrobocia (o 17,6 pkt. proc)" - dodano.

Przeczytaj także:

Nastroje konsumenckie Polaków pogarszają się

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!