Spadła sprzedaż produktów BASF dla rolnictwa
W segmencie rozwiązań w dziedzinie rolnictwa sprzedaż produktów koncernu BASF w czwartym kwartale nieznacznie spadła w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.
Spadek ten wywołały środki w zakresie optymalizacji portfela oferty oraz wykupywanie przez klientów towaru na zapas w trzecim kwartale w Ameryce Południowej. Na poziomie regionalnym wyniki sprzedaży w Europie były stymulowane przez korzystne działania gospodarcze na koniec roku we Francji.
Tymczasem w Ameryce Północnej sprzedaż rosła ze względu na większą sprzedaż środków grzybobójczych. Zysk operacyjny przed wydarzeniami nadzwyczajnymi w czwartym kwartale niemal dorównał poziomowi z zeszłego roku, pomimo zwiększenia wydatków na rozwój i badania oraz podniesienia kosztów sprzedaży.
W całym 2011 r. sprzedaż w segmencie rozwiązań w dziedzinie rolnictwa wzrosła o 3 proc. do 4,2 miliarda EUR, a zysk operacyjny przed nadzwyczajnymi wydarzeniami zwiększył się o 8 proc. do 810 milionów EUR.
BASF jest wiodącą firmą w branży chemicznej na świecie. Portfolio firmy obejmuje chemikalia, tworzywa sztuczne, środki uszlachetniające i środki ochrony roślin, a także oleje i gazy.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.