Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Spółki z branży spożywczej wśród najmocniejszych w Polsce marek

Wedel, Pudliszki, Tyskie, Żywiec Zdrój - to jedne z najcenniejszych polskich marek. Wśród najcenniejszych znalazła się natomiast Biedronka, Tyskie, Mlekovita, Wedel , Żubr. Wycenę 330 polskich brandów przygotowała Rzeczpospolita.

Spółki z branży spożywczej wśród najmocniejszych w Polsce marek

Autor: Rzeczpospolita
Data: 10-12-2009, 08:43

W rankingu najmocniejszych marek w latach 2004-2009 doceniono Pudliszki, markę E.Wedel, Żywiec Zdrój i Tyskie. Wysokie pozycje zajęły również Winiary, Goplana, Tymbark, Żywiec, Hortex, Wawel i Warka.

Rzeczpospolita przygotowała również zestawienie najcenniejszych marek w Polsce. Króluje Orlen, PKO BP i PZU. Jednak spółki powiązane z przemysłem spożywczym także uplasowały się wysoko. 9. miejsce zajęła Biedronka, której markę wyceniono niemal na 1 mld zł. Na 10. pozycji znalazło się Tyskie (0,91 mld zł), 13. zajęła Mlekovita (0,81 mld zł), 14. był Wedel (0,71 mld zł), zaś Żubr, z wyceną na poziomie 0,65 mld zł zajął 16. miejsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (5)

  • marki NIE-polskie 2009-12-10 10:00:32
    Farsa! To nie są marki polskie... to są marki w Polsce! mało która z nich jest jeszcze polska.... Wedel: właścicielem jest Cadbury (UK) Pudliszki: Heinz (USA) Tyskie: SABMiller (USA/RPA) Żywiec Zdrój: Danone (Francja) Żubr: SABMiller (USA/RPA) Winiary: Nestle (Szwajcaria) Żywiec: Heineken (Holandia) Hortex: Argan Capital Wawel: Hosta AG (Niemcy) Warka: Heineken (Holandia) Biedronka: Jeronimo Martins (Portugalia) ze wszystkich wymienionych w artykule jedynie marki Mlekovita, Goplana (Jutrzenka) i Tymbark (Maspex) należą do polskich firmy...
  • Griu 2009-12-10 12:30:52
    Są marki rdzennie polskie, np.: ZUS- może nie przedsiębiorstwo, ale marka, najdroższa marka w kraju, czysto polska-policz ile dopłacasz do ich pałaców, PKP- wór bez dna na dopłaty, synonim syfilisu Kompania Węglowa S.A. Katowicki Holding Węglowy JSW Stocznia im Lenina------jakie piękne, powszechnie rozpoznawalne ,polskie brandy, wypromowane przez związkowców....
  • Beer Fingers 2009-12-10 15:14:04
    A co powiedzieliby klienci na 100% polską markę tj. JEDYNE PODWÓJNE ????
  • oax 2009-12-10 16:00:41
    panie Bartoszu, panie Łukaszu! za taki pomysł z podwójnymi paluszkami - Jedyne Podwojne - to trzeba Wam pogratulować. Tylko pytanie - gdzie w Warszawie mógłbym coś takiego dostać. Chętnie bym kupił. Choćby jako gadżet ;)
  • oax 2009-12-10 16:24:04
    kolega Griu myli pojęcia... nie każda nazwa przedsiębiorstwa to już marka w sensiu znaku firmowego. Ponadto, poza ZUSem i PKP, wymieniłeś same podmioty z przemysłu ciężkiego., i w dodatku w wiekszości państwowe... po piersze: w tym sektorze chodzi raczej o produkty B2B czy surowce - a w tym przypadku marka nie ma żadnego znaczenia (węgiel z Sosnowca jest taki sam jak z Katowic - liczy się tylko cena). po drugie: z czym do ludu... kto dzis stawia na przemysl ciezki jako koło zamachowe gospodarki?! liczy sie przemysl lekki i usługi... a tam ważna jest marka!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.71.247
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!