Spółki z branży spożywczej wśród najmocniejszych w Polsce marek
Wedel, Pudliszki, Tyskie, Żywiec Zdrój - to jedne z najcenniejszych polskich marek. Wśród najcenniejszych znalazła się natomiast Biedronka, Tyskie, Mlekovita, Wedel , Żubr. Wycenę 330 polskich brandów przygotowała Rzeczpospolita.

W rankingu najmocniejszych marek w latach 2004-2009 doceniono Pudliszki, markę E.Wedel, Żywiec Zdrój i Tyskie. Wysokie pozycje zajęły również Winiary, Goplana, Tymbark, Żywiec, Hortex, Wawel i Warka.
Rzeczpospolita przygotowała również zestawienie najcenniejszych marek w Polsce. Króluje Orlen, PKO BP i PZU. Jednak spółki powiązane z przemysłem spożywczym także uplasowały się wysoko. 9. miejsce zajęła Biedronka, której markę wyceniono niemal na 1 mld zł. Na 10. pozycji znalazło się Tyskie (0,91 mld zł), 13. zajęła Mlekovita (0,81 mld zł), 14. był Wedel (0,71 mld zł), zaś Żubr, z wyceną na poziomie 0,65 mld zł zajął 16. miejsce.
