Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Sprawdź, co sprzyja, a co przeszkadza kobietom w karierze zawodowej

Co firmy mogą zrobić, aby wesprzeć kobiety w zawodowym rozwoju, tak, aby częściej niż dotychczas zajmowały one kierownicze stanowiska? Z raportu ManpowerGroup „7 kroków do wprowadzania kobiet na stanowiska kierownicze” wynika, że najlepsi liderzy mężczyźni pytają swoje podwładne, co jest im potrzebne do osiągnięcia sukcesu, demonstrując w ten sposób swoje zaangażowanie w ten proces. Co jeszcze?

Sprawdź, co sprzyja, a co przeszkadza kobietom w karierze zawodowej
Sprawdź, co sprzyja, a co przeszkadza kobietom w karierze zawodowej. Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 08-03-2016, 09:55

59 proc. przebadanych przez ManpowerGroup liderów uważa, że jedynym najważniejszym działaniem, jakie może przeprowadzić organizacja w celu promowania zwiększenia liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych, jest stworzenie kultury neutralnej pod względem płci. 58 proc. respondentów twierdzi, że odpowiedzialność za działania spoczywa na organizacji, a nie na samych zainteresowanych.

12 proc. ugruntowanych liderów stwierdziła, że wszyscy wyłaniający się liderzy muszą być cierpliwi i czekać, aż zostaną zauważeni. Bez względu na płeć, takie podejście będzie jednak miało negatywny wpływ na zróżnicowanie. W praktyce nie przyniesie efektu, bo wynagradzane awansem są te osoby, które najlepiej promują własne osiągnięcia.

Co niepokojące, jedna trzecia respondentek z pokolenia Y stwierdziła, że nikt w ich organizacji nie wspiera dążenia kobiet do stanowisk kierowniczych - nikt nie wdraża słów o równouprawnieniu w życie ani nie angażuje się w promowanie tej idei. Równie niepokojący jest fakt, że 32 proc. mężczyzn na stanowiskach kierowniczych twierdzi, że nie ponoszą oni odpowiedzialności za działania HR. Źle postrzegana odpowiedzialność natomiast oznacza, że nie dojdzie do zmian. W praktyce to prezesi i kierownicy wyższego szczebla zmieniają kulturę firm poprzez swoje działania, oświadczenia oraz realizację zobowiązań wobec pracowników.

Z badania wynika, że kobiety nie chcą być faworyzowane, a jedynie dążą do wyrównania szans. Zapytane, co zapewnia im wsparcie na stanowiskach kierowniczych, kobiety z pokolenia Y wymieniły elastyczność - nie preferencyjne zasady działania, ale większe ukierunkowanie na wyniki, co zapewnia im większą kontrolę nad sposobem i czasem wykonywania pracy. Mężczyźni z pokolenia Y twierdzą również, że liderzy powinni współpracować ze swoimi koleżankami i promować kobiety - wyłaniających się liderów.

Najlepsi liderzy mężczyźni pytają swoje podwładne, co jest im potrzebne do osiągnięcia sukcesu, demonstrując w ten sposób swoje zaangażowanie w ten proces. To dobry kierunek.

Kobiety z pokolenia X i wyżu demograficznego najbardziej cenią sobie elastyczność w miejscu pracy, a najsilniej przeszkadzają im wyzwania z przeszłości związane z pomiarem wyników w oparciu o prezenteizm, a nie o osiągnięcia, lub też, jak to określiła jedna z liderek z USA, o stereotypowe obsadzanie stanowisk. Chcą, aby liderzy wdrażali słowa w czyn i przyjęli na siebie odpowiedzialność za stworzenie kultury "Świadomego Wprowadzania". Chcą również przydzielenia mentorów i szkoleń.

więcej informacji:

kariera kobiet RSS ALERT    /    praca kobiet RSS ALERT    /    praca RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.94.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!