• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Świąteczny bój o paczki

Święta znów sparaliżował rynek przesyłek pocztowych. Ci, którzy w ostatniej chwili zamówili prezenty przez internet, nie mają szans, żeby dotarły do adresata przed Wigilią - donosi dziennik Polska.
  • Autor: Polska
  • Data: 23-12-2008, 07:36

Zwłaszcza jeśli doręczenie zlecił Poczcie Polskiej. Przedsiębiorstwo to kontroluje dziś 98 proc. rynku listów i lżejszych przesyłek oraz 54 proc. rynku paczek. W grudniu, gdy liczba przesyłek rośnie o 40-50 proc., poczta przeżywa kryzys. W tym roku, gdy przesyłek jest więcej o 20-30 proc., poczta całkowicie się zatkała.

Powodem jest brak rąk do pracy. Wielu pracowników poczty jest na urlopach, a na 105 tys. zatrudnionych w tej państwowej firmie jest tylko 25 tys. listonoszy. Brakuje ludzi do roznoszenia listów, przewozu paczek. Bywa, że przesyłki zalegają miesiącami w magazynach. W Wigilię będzie pracowało tylko 46 proc. listonoszy i rozniosą jedynie najpilniejsze przesyłki.

I choć do obsługi przesyłek na poczcie zmobilizowano nawet administrację - opóźnienia przekraczające dwa tygodnie stały się normą. Rzecznik poczty Zbigniew Baranowski zarzeka się, że firma broni się jak może przed opóźnieniami.

Na zamieszaniu na poczcie korzystają konkurencyjni operatorzy pocztowi i firmy kurierskie. Na przykład w spółce PAF Operator Pocztowy, choć liczba przesyłek w okresie przedświątecznym wzrosła o 150 proc., firma dostarcza przesyłki w gwarantowanym czasie czterech dni. Na gorący okres dużo lepiej niż poczta przygotowana jest też np. firma kurierska DPD Polska. Od sierpnia pracuje tu dodatkowo 40 współpracowników kurierów, pracowników biura obsługi klienta i magazynierów. Wszyscy przygotowują się do świąt jak na wojnę. I są efekty - w firmie kurierskiej na dostarczenie przesyłki czeka się zwykle jeden, najdalej dwa dni.

Nic zatem dziwnego, że np. firma TNT Polska spodziewa się w grudniu nawet 50-procentowego wzrostu liczby przesyłek w porównaniu z ubiegłym rokiem. Rynek usług kurierskich rośnie o 20 proc. rocznie. Każdego roku powstaje kilkanaście nowych firm, dziś na polskim rynku działa ich 164.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!