Szeroki program dla polskich przedsiębiorców w ramach EXPO 2015
na terenie Włoch, nie tylko podczas trwania EXPO 2015.
- Autor: portalspozywczy.pl/pr
- Data: 16-04-2015, 12:35

Przemysł rolno-spożywczy jest jedną z najszybciej rozwijających się branż. Innowacyjność, rozwój technologiczny, wysoka jakość surowców, a także bogate dziedzictwo kulinarne sprawiają, że polskie produkty są wysoko cenione na rynku międzynarodowym. Wartość eksportu produktów rolno-spożywczych wynosi niemal 20 mld euro, co stanowi ponad 13 proc. polskiego eksportu ogółem. Aktywny udział polskich przedsiębiorców w Wystawie Światowej EXPO 2015 w Mediolanie daje możliwość prezentacji atutów polskiej żywności oraz wykreowania obrazu polskiego przedsiębiorcy jako atrakcyjnego partnera biznesowego w oczach odbiorców z całego świata, przyczyniając się tym samym do wzmocnienia potencjału eksportowego polskich produktów spożywczych.
- Polska to jeden z największych krajów regionu, a nasza gospodarka jest jedną z najprężniej rozwijających się w Europie. Nasz kraj nieprzerwanie się rozwija, a gospodarka umacnia swoją pozycję na świecie. Według szacunków GUS PKB Polski w 2014 r. był wyższy o 3,3 proc. w porównaniu z 2013 r. Trwały i zrównoważony wzrost pozwala na optymistyczną ocenę jej najbliższych perspektyw. Udział naszego kraju w Światowej Wystawie EXPO 2015 w Mediolanie to również doskonała okazja do promocji polskiej przedsiębiorczości. Chcemy wspomóc polskich przedsiębiorców w rozwijaniu działalności poza granicami kraju i kreować pozytywny wizerunek polskiego biznesu w Europie i na świecie. Zależy nam również na wzmacnianiu zaufania zagranicznych partnerów do polskiej gospodarki, silnie i trwale powiązanej z gospodarką międzynarodową. Program aktywizacji przedsiębiorców realizowany w ramach EXPO 2015 jest jednym z narzędzi które pomogą osiągnąć te cele – mówi podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Arkadiusz Bąk.
Wydarzenia w Pawilonie Polski
W Pawilonie Polski odbędzie się szereg wydarzeń skierowanych do przedsiębiorców. Będą to m.in: Konferencja „Współpraca gospodarcza Polska-Włochy: Rynek włoski szansą dla MSP”, Konferencja „Fundusze Europejskie szansą dla włoskich i polskich przedsiębiorców”, Tydzień IT/ICT połączony z promocją branży gier komputerowych, seminarium i spotkania b2b w ramach promocji programu GreenEvo Akceleratora Zielonych Technologii, Tydzień Technologii Kosmicznych oraz wydarzenia skierowane do przedsiębiorców w ramach tygodni regionów.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Gowin: Pora na odmrażanie branży targowej
-
Copa-Cogeca: Zakaz promocji mięsa niezgodny z prawem UE
-
Opowieść o dziejach warszawskiego Bazaru Różyckiego
-
Polskie mleko w Chinach to 39 proc. polskiego eksportu do Państwa Środka
-
Unijne organizacje rolnicze i przetwórcze nie chcą obniżenia wydatków na promocję
-
PAIH: przyjmuje zgłoszenia firm, które chcą wziąć udział w największych targach importowych w Chinach
-
MRiRW: trwają konsultacje ws. unijnych programów promocji żywności
-
Emilewicz: Przygotowujemy wytyczne dla branży targowej
-
MRiRW: KE do 3 czerwca br. wydłuża termin składania propozycji programów promocyjnych
-
PAIH: które wydarzenia biznesowe na świecie są odwołane lub przełożone przez koronawirus
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)