• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sztuczna inteligencja stworzy miejsca pracy, ale rynek wymaga przekształceń

Sztuczna inteligencja stworzy miejsca pracy, ale rynek wymaga przekształceń, podobnie jak umiejętności pracowników - twierdzą przedstawiciele wielkich firm technologicznych takich, jak IBM, Google czy Salesforce.
  • Autor: PAP
  • Data: 03-03-2018, 09:16

Zdaniem szefa zespołu inżynierów pracującego w Google nad projektem asystenta głosowego wykorzystującego sztuczną inteligencję, Behshada Behzadiego, wiele zawodów skorzysta z rozwoju nowej technologii i będzie przez nią wspieranych, co znacznie ułatwi pracę zatrudnionym w nich osobom.

"Z pewnością nastąpią zmiany w strukturze pracy. Powstanie wiele zawodów, o których dziś nie mamy pojęcia. Będą powstawały nowe stanowiska pracy w różnych dziedzinach, właśnie w związku z rozwojem sztucznej inteligencji" - stwierdził Behzadi podczas niedawno zakończonej konferencji Mobile World Congress (MWC), która odbyła się w Barcelonie.

Jego zdaniem, temat sztucznej inteligencji i zmian, jakie spowoduje ona w strukturze rynku pracy, jest bardzo ważny. "Nie sądzę, żeby jakaś firma była w stanie zaproponować samodzielnie adekwatne rozwiązania wszystkich problemów. Razem możemy jednak wiele osiągnąć. Zdecydowanie jednak sztuczna inteligencja jest dla nas szansą, a nie zagrożeniem" - dodał.

Szef strategii cyfrowej w IBM, Bob Lord, stwierdził z kolei, że z perspektywy jego firmy ewidentne jest, że zmiany związane ze sztuczną inteligencją dotkną każdego segmentu zatrudnienia. "Wierzę, że dzięki sztucznej inteligencji powstanie więcej miejsc pracy. Będziemy mogli podnieść innowacyjność tego, czym zajmujemy się w pracy. To nie było wcześniej możliwe, teraz zaś będzie - z pomocą sztucznej inteligencji uda się rozwiązać pewne naprawdę trudne i ważne problemy" - ocenił. Zdaniem Lorda, niezbędna jednak będzie dalsza edukacja pracowników i przygotowanie ich do nowych zadań oraz współpracy z zaawansowaną technologią.

Wiceszef działu telekomunikacji i mediów w Salesforce, John Carney, podczas konferencji MWC również przychylił się do twierdzenia, że zwiększona automatyzacja przyczyni się do stworzenia nowych miejsc pracy. Carney dostrzega jednak zagrożenia, które jego zdaniem dotkną przede wszystkim tych pracowników, którzy zarzucili swoją edukację i rozwój. Jak stwierdził, nie poradzą sobie oni z zadaniami wymagającymi pracy z narzędziami sztucznej inteligencji.

Carney zwrócił również uwagę na problem przekłamań w rezultatach analiz dokonywanych przez algorytmy, które obecnie są często tematem krytyków sztucznej inteligencji. "Przejrzystość w tym, w jaki sposób algorytmy generują swoje przewidywania czy analizy, jest kluczowa. Nie znaczy to, że jej osiągnięcie jest łatwe" - ocenił Carney. "To nie jest temat, który dotyczy wyłącznie sposobu działania sztucznej inteligencji. To także pytanie, do kogo należą dane, na których ona pracuje" - dodał. 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!