UE przeznaczy 200 mln euro na promocję europejskich produktów rolno-spożywczych
- Autor: PAP
- Data: 21-11-2019, 07:51

"Reputacja europejskich produktów rolno-spożywczych na świecie jest doskonała. UE nie osiągnęła pozycji czołowego światowego eksportera produktów rolno-spożywczych przez przypadek. Poprzez naszą politykę promocji, której budżet jest coraz większy, wspieramy producentów unijnych, promując ich produkty w UE i poza jej granicami, co pozwala im lepiej radzić sobie z ewentualnymi trudnościami na rynku" - powiedział komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich, Phil Hogan.
Ponad połowa budżetu (118 mln euro) zostanie przeznaczona na kampanie na rynkach krajów spoza UE, które mają duży potencjał rozwoju. Są to m.in. Kanada, Chiny, Japonia, Korea, Meksyk i Stany Zjednoczone. Kwalifikujące się sektory obejmują przetwory mleczne i sery, oliwki stołowe oraz oliwę z oliwek i wina.
komentarze (0)