Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

UE przeznaczy w 2019 r. 191 mln euro na promocję produktów rolno-spożywczych

  • Autor: PAP
  • Data: 14-11-2018, 18:41
Komisja Europejska przyjęła w środę decyzję ws. przeznaczenia w przyszłym roku ponad 191 mln euro na promocję unijnych produktów rolno-spożywczych. Programy mają być skierowane głównie na rynki zewnętrze z największym potencjałem wzrostu, ale też wewnątrz UE.
UE przeznaczy w 2019 r. 191 mln euro na promocję produktów rolno-spożywczych
fot. Shutterstock

"Tu w Europie jesteśmy dumni z naszych tradycji i produktów, które są znane na całym świecie. Będziemy pomagać europejskim producentom, żeby ich wytwory stawały się znane w krajach takich jak Kanada, Japonia, Chiny, Korea, Meksyk i Stany Zjednoczone" - powiedział na konferencji prasowej w Brukseli rzecznik KE Margaritis Schinas.

Suma, jaką Komisja zapowiedziała na przyszły rok, jest o 12,5 mln euro wyższa od tegorocznych wydatków na ten cel. 89 milionów euro zostanie przeznaczone na kampanie w krajach o wysokim potencjale wzrostu spożycia, takich jak Kanada, Chiny, Kolumbia, Japonia, Korea, Meksyk i Stany Zjednoczone. Część pieniędzy będzie przeznaczona na promocję konkretnych produktów, takich jak oliwki stołowe.

W samej UE kampania ma koncentrować się na promocji różnego rodzaju systemów oznaczeń jakości, chronionych oznaczeń pochodzenia geograficznego (jakie ma np. podhalański oscypek), a także produktów ekologicznych. Cześć funduszy ma też iść na promocje produktów z określonych sektorów, takich jak np. owocowo-warzywny. Celem jest m.in. promowanie zdrowego odżywiania się wśród konsumentów w UE.

"Europa jest największym producentem wysokiej jakości żywności i napojów na świecie. Z radością mogę powiedzieć, że przy jeszcze większym nacisku na działania promocyjne w 2019 r. zwiększymy świadomość tego faktu zarówno w UE, jak i w państwach trzecich o wysokim potencjale wzrostu, z korzyścią dla naszych rolników i producentów żywności" - oświadczył cytowany w komunikacie KE unijny komisarz ds. rolnictwa Phil Hogan.

Zwrócił uwagę, że rosnąca liczba umów o wolnym handlu zawieranych przez UE z państwami trzecimi zwiększa możliwości dla europejskich producentów rolnych. Komisja chce ich wspierać w działaniach nakierowanych na zwiększenie eksportu.

Zaproszenia do składania wniosków dotyczących konkretnych kampanii zostaną opublikowane w styczniu 2019 r. Będą one otwarte dla szerokiego grona podmiotów, takich jak organizacje handlowe, organizacje producentów i grupy rolno-spożywcze odpowiedzialne za działania promocyjne.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!