Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ulepszony Polski Model Danych Produktowych zharmonizowany

Powołana przez GS1 Polska grupa robocza opracowała w 2019 r. nowy model danych, zgodny z potrzebami polskiego rynku. W efekcie poprawiła się jakość danych produktowych, wpływając na zmiany w zakresie obsługi procesów sprzedaży oraz bezpieczeństwa – zarówno dostawców, pośredników, jak i sieci handlowych.

Ulepszony Polski Model Danych Produktowych zharmonizowany
fot. Unsplash

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 20-01-2020, 13:59

Dotychczasowy Polski Model Danych Produktowych, opracowany na przełomie 2016 i 2017 r. i traktowany jako wzorzec dla dostawców, sieci handlowych i operatorów katalogów GDSN (Global Data Synchronisation Network), został uzupełniony globalnie uzgodnionymi zestawami atrybutów. Nowe rozwiązanie wspiera i usprawnia procesy sprzedaży w łańcuchach dostaw, zarówno warstwie logistycznej B2B jak i w e-commerce czyli w sprzedaży internetowej.

Polska versus reszta świata

Harmonizacja zakładała uproszczenie Polskiego Modelu Danych Produktowych, stanowiąc wymierną pomoc merytoryczną. Jej celem jest zwiększenie wydajności dostawców i obniżenie kosztów obsługi przez eliminację błędów. Podczas tworzenia nowej wersji Polskiego Modelu Danych Produktowych przyjęto założenie, że musi on być w pełni zgodny ze standardem GDSN (Global Data Synchronisation Network). Jednocześnie powinien odpowiadać na potrzeby polskich dostawców i sieci handlowych, zarówno z punktu widzenia bezpieczeństwa konsumenta, jak i faktycznych możliwości odwzorowania danych przez polskich producentów.

Harmonizacja w praktyce

Ze względu na złożoność procesu harmonizację podzielono na kilka etapów. Pierwszy z nich zakładał dogłębną analizę oraz redefinicję istniejących potrzeb rodzimego rynku. Mapowanie z wykorzystaniem Globalnego Modelu Danych przeprowadzone wśród polskich dostawców i sieci handlowych umożliwiło zebranie wszystkich kluczowych elementów (atrybutów opisujących poszczególne jednostki handlowe).

Obecnie opracowane modele globalne dotyczą wyrobów spożywczych, chemii gospodarczej, karm dla zwierząt, wyrobów alkoholowych i tytoniowych.

Na początek Polski Model Danych odwzorowuje informacje nt. branży FMCG, czyli opisy wyrobów spożywczych i około – spożywczych. W nowej strukturze znalazło się aż 200 atrybutów, podzielonych na sekcje tematyczne, a wśród nich m.in. dane właściciela marki, nazwy wyrobu, opis, informacje wymiarowo-wagowe, informacje nt. przechowywania. Przy okazji harmonizacji udało się również uwzględnić przyszłe zapotrzebowanie polskich użytkowników w zakresie prawidłowego odwzorowania danych wyrobów spożywczych, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji unijnej 1169/EU. Mowa o bezpieczeństwie konsumenta, zatem ważne są informacje żywieniowe, kaloryczność, a zwłaszcza zawartość substancji niebezpiecznych dla zdrowia i życia, czyli alergenów.

więcej informacji:

GS1 Polska RSS ALERT    /    Krzysztof Muszyński RSS ALERT    /    Polski Model Danych RSS ALERT    /    IT RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!