Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Unilever wykorzysta chmurę Google, by prowadzić biznes bardziej przyjazny środowisku

Google Cloud i Unilever rozpoczynają współpracę nad zrównoważonymi praktykami biznesowymi, które wykorzystują nowoczesne technologie do podejmowania bardziej przyjaznych dla środowiska decyzji. Pierwszym krokiem w tym partnerstwie jest współpraca nad pierwszym komercyjnym zastosowaniem Google Cloud i Google Earth Engine do stworzenia bardziej zrównoważonego systemu pozyskiwania towarów i zaopatrzenia.

Unilever wykorzysta chmurę Google, by prowadzić biznes bardziej przyjazny środowisku
Unilever wykorzysta chmurę Google /fot. Unsplash

Dzięki połączeniu technologii Google - chmury obliczeniowej, obrazów satelitarnych i sztucznej inteligencji, Unilever będzie mógł zbudować przekrojowy obraz lasów, cykli wodnych i bioróżnorodności ekosystemów na styku jego łańcuchów dostaw. Umożliwi to podniesienie wymagań dla dostawców dotyczących wpływu ich działalności na środowisko oraz pomoże w osiągnięciu celu Unilever, jakim jest eliminacja problemu wylesiania oraz regeneracja środowiska naturalnego.

Google Cloud i Unilever będą współpracować z wieloma partnerami technologicznymi w celu zbudowania scentralizowanego systemu zarządzania i monitorowania. Zapewni to pełniejszy obraz ekosystemów związanych z łańcuchem dostaw firmy i stworzy lepszy mechanizm wykrywania miejsc dotkniętych problemem wylesiania, a także identyfikowania szczególnie zagrożonych terenów leśnych, wymagających natychmiastowej ochrony.

Unilever, który jest właścicielem ponad 400 marek i którego produkty są używane codziennie przez 2,5 mld ludzi na świecie, uczynił zrównoważony rozwój nieodłączną częścią swojej działalności. Inicjatywa firmy w zakresie zrównoważonego zaopatrzenia, która początkowo koncentrowała się na zrównoważonym pozyskiwaniu oleju palmowego, zostanie w przyszłości rozszerzona na inne towary, bezpośrednio wspierając obecną współpracę Unilever z innymi partnerami technologicznymi w celu osiągnięcia do 2023 r. łańcucha dostaw bez wpływu na wylesianie.


Platforma geoprzestrzenna Google Cloud, w tym Google Earth Engine, Google Cloud Storage i Big Query, łączy w sobie dokładne obrazy satelitarne z możliwością przechowywania i analizowania dużych ilości złożonych danych. Unilever będzie korzystać z tej platformy, aby sprawdzać wpływ pozyskiwania towarów na środowisko i funkcjonowanie lokalnych społeczności, co pozwoli firmie i jej dostawcom podjąć działania tam, gdzie będzie to potrzebne. 


Upraszczanie skomplikowanych baz danych jest niezbędne do zapewnienia transparentności wpływu łańcuchów dostaw na środowisko i ułatwienia współpracy pomiędzy partnerami publicznymi i prywatnymi. Obecnie Google Earth Engine jest wykorzystywany do analiz obrazów satelitarnych globu przez instytucje publiczne, organizacje społeczne i jednostki naukowe. Pierwsze zastosowanie komercyjne tego narzędzia przez Unilever pozwoli na innowacyjne wykorzystanie tej technologii przez kolejne przedsiębiorstwa zajmujące się dostawami towarów. 

więcej informacji:

Unilever RSS ALERT    /    IT RSS ALERT    /    Google RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.159.8
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!