Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ursus na EEC: Pokazujemy, że Afryki nie należy się bać

– Pokazujemy, że Afryki nie należy się bać. To rynek o olbrzymim potencjale i ogromnych możliwościach dalszego wzrostu wielu różnych branż – mówił Michał Midzgorski, wiceprezes zarządu Ursus SA podczas Forum Gospodarczego Europa Centralna-Afryka. Polskie firmy w Afryce, które odbyło się 14 maja 2018 roku w ramach X Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Ursus na EEC: Pokazujemy, że Afryki nie należy się bać
Michał Midzgorski, wiceprezes zarządu Ursus SA; fot.: PTWP

Od roku 2013 Ursus intensywnie rozwija się w Afryce. – Jesteśmy dumni z tego, że możemy o tym opowiadać. Jesteśmy firmą, która nie boi się rynków afrykańskich, uważanych za trudne – powiedział Michał Midzgorski podczas EEC 2018.

Dlaczego Afryka? Jak tłumaczy wiceprezes Ursusa, w Afryce mechanizacja rolnictwa (rzecz, która działa się w Europie zaraz po II wojnie światowej) dopiero nadchodzi. Ilość traktorów jest klikaset razy niższa od poziomu notowanego w Europie.

– Naturalną i logiczną konsekwencją dla nas była ekspansja na rynki afrykańskie. Zaczęliśmy w Etiopii, gdzie uruchomiliśmy pierwszy poza granicami kraju zakład produkcji ciągników. Później przyszyła kolej na Tanzanię. Wkrótce Zambia. Wierzymy, że nasza ekspansja w Afryce będzie się umacniać – stwiedził.

Podkreślił, że jedną z idei, z którą firma wchodzi do Afryki, jest transfer technologii. – Założyliśmy sobie, że nie będziemy dostarczać gotowych produktów. Ze względów logistycznych, społecznych i politycznych lepiej jest tworzyć miejsca pracy tam na miejscu. Wysyłać komponenty do produkcji z Polski i na miejscu je montować, szkolić miejscową kadrę, której wbrew pozorom nie brakuje  – mówił.

Zaznaczył, że choć edukacja jest na poziomie pozostawiającym wiele do życzenia, w Afryce nie ma większego problemu, by znaleźć specjalistów. – Jakie było nasze wielkie zaskoczenie, gdy przywożąc tych ludzi na intensywne kilkumiesięczne szkolenia, oni wracali do swojego kraju, po czym po dwóch miesiącach okazywało się, że już ich nie ma – wyznał. Pojawili się nowi chętni na szkolenia w Polsce i znów była taka sama sytuacja. Okazało się, że w Etiopii zaczęto traktować ten projekt (a takich projektów z sektora przemysłowego nie ma zbyt dużo) jako kuźnię kadr technicznych.

Jak stwierdził, nie ma jednego, prostego przepisu na wejście firm do Afryki. – W naszym przypadku najważniejsze było rozpoznanie. Przygotowanie wejścia na dany rynek musi być poprzedzone dokładną, kilkumiesięczną analizą dostępnych danych, o które wcale nie jest łatwo – przyznał.

Kraje często nie prowadzą danych statycznych. Także firmy prywatne nie posiadają danych. – Szansą na jakiekolwiek dane jest współpraca z naszą administracją publiczną. Na pierwszym etapie najłatwiej rozpocząć współpracę z placówka dyplomatyczną lub z PAIH. Ludzie tam pracujący mają dobre rozeznanie w rynku i mają dużą sieć kontaktów, która może doprowadzić do danej osoby, instytucji czy firmy. Bez przygotowania ekspansja jest niemożliwa – przestrzegał.

więcej informacji:

Michał Midzgorski RSS ALERT    /    EEC 2018 RSS ALERT    /    Ursus RSS ALERT    /    Inwestycje w Afryce RSS ALERT    /    maszyny rolnicze RSS ALERT    /    maszyny rolnicze Ursus RSS ALERT    /    rolnictwo w Afryce RSS ALERT    /    PAIH RSS ALERT    /    Afryka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.176.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!