USA: 74 proc. użytkowników Facebooka nie wie, jak działają mechanizmy śledzące serwisu
- Autor: PAP
- Data: 17-01-2019, 17:47

Wyniki ankiety przeprowadzonej we wrześniu i październiku 2018 roku na próbie 963 dorosłych Amerykanów wskazują, że 74 proc. respondentów nie zdaje sobie sprawy z rejestrowania przez Facebooka informacji o ich zainteresowaniach i cechach osobowości.
88 proc. ankietowanych odpowiedziało, że potrafi znaleźć dane na swój temat w ustawieniach reklam Facebooka. W tej grupie 59 proc. osób stwierdziło, że dane zgromadzone przez koncern odzwierciedlają prawdziwe informacje na temat ich zainteresowań i preferencji konsumenckich. 27 proc. badanych natomiast uznało, że dane te nie zgadzają się ze stanem faktycznym.
Badacze wykazali, że brak spójności w odbiorze ankietowanych pomiędzy tym, jak Facebook klasyfikuje preferencje i zainteresowania osób pod względem reklamy, pojawia się również w przypadku gromadzenia danych na temat preferencji politycznych użytkowników.
Niemal połowa respondentów została zaklasyfikowana na Facebooku pod względem poglądów politycznych do jednej z trzech grup: konserwatywnej, liberalnej bądź umiarkowanej. 73 proc. osób z nich zgodziło się z przypisaną im klasyfikacją, 27 proc. natomiast oceniło, że jest ona niedokładna bądź niezgodna z rzeczywistością.
Najczęściej niedokładność wskazywały osoby, które same określają siebie jako wyznające poglądy umiarkowane (36 proc.). Niedokładność Facebookowi wytknęło także 20 proc. liberałów i 25 proc. konserwatystów.

Powiązane tematy:
-
Wysokie tony w reklamach sugerują zdrowy produkt spożywczy
-
Kim Kardashian została twarzą Beyond Meat. Internauci nie są zachwyceni
-
5 kultowych reklam piwa sprzed dwóch dekad, do których chętnie wracamy
-
Jan Frycz został ambasadorem lodów marki Bracia Koral
-
Leroy Merlin pod bramką. Internauci trollują sklepy, szykują 12 manifestacji a Facebook ich odblokował
-
Leroy Merlin doniósł na bojkot: podszywają się pod nas. Facebook ich zbanował
-
Właściciel Facebooka poza TOP 10 spółek o największej kapitalizacji
-
Nowy klip „Party” promuje wódkę Buh. Występują Król, Palikot, Czechowski i Wojewódzki
-
Reklama wędlin piętnuje niejedzących mięso? "Nie chcieliśmy nikogo urazić"
-
Gwiazdy Hollywood w reklamach polskich marek
komentarze (0)