Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

USA: Uber odpiera zarzuty Google ws. kradzieży tajemnic handlowych

  • Autor: PAP
  • Data: 10-04-2017, 15:34
Koncern Uber odpiera zarzuty Google'a jakoby wykorzystał ich tajemnice handlowe podczas badań nad własną technologią autonomicznej jazdy. Firma zapewnia, że pracuje nad zupełnie innymi rozwiązaniami - podkreśla w poniedziałek agencja Associated Press.
USA: Uber odpiera zarzuty Google ws. kradzieży tajemnic handlowych
fot. shutterstock

AP powołuje się na dokumenty sądowe, jakie w zeszły piątek złożył Uber przed sądem federalnym w San Francisco. To pierwsza szczegółowa odpowiedź firmy na pozew, jaki przeciw niej złożył w lutym br. oddział Google'a ds. autonomicznej jazdy - Waymo.

Waymo przekonuje, że Uber rozwijając swoją technologię korzystał z wykradzionych im tajemnic handlowych. Argumentuje, że ich były menadżer Anthony Levandowski przed odejściem z firmy wykradł ważne patenty. Na początku zeszłego roku założył on start-up Otto, w którym kontynuował prace nad autonomiczną jazdą. W sierpniu firmę kupił Uber za sumę 680 mln dolarów.

Spór dotyczy systemu LiDAR, który dzięki czujnikom i laserom tworzy mapę otoczenia wokół samochodu i umożliwia mu nawigację.

Złożone przez Ubera dokumenty mają świadczyć, że firma pracuje nad bardziej skomplikowanymi rozwiązaniami technologicznymi, niż ma to miejsce w przypadku Waymo. Zdaniem Ubera ich technologia jest bardziej złożona, czego dowodem ma być m.in. wykorzystanie czterech soczewek do wysyłania i otrzymywania promienia laserowego; w przypadku rozwiązania Google'a jest to jedna soczewka.

Zdaniem prawników Ubera ich LiDAR został "zaprojektowany przez inny zespół, korzystający z innych patentów na podstawie innego know-how". Dodają, że ten system do tej pory nie został zainstalowany w samochodach, które obecnie są testowane na ulicach Pittsburgha, Arizony i San Francisco.

Jak przypomina AP Levandowski pomógł Google'owi osiągnąć pozycję lidera w technologii autonomicznej jazdy. Przed odejściem z koncernu miał, zdaniem byłych pracodawców, pobrać ponad 14 tys. dokumentów zawierających tajemnice handlowe, które następnie pomogły Uberowi. Po przejęciu firmy Otto, Levandowski stanął na czele zespołu ds. autonomicznej jazdy Ubera.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!