• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

V FRSiH: Instytucje finansowe dobrze postrzegają sektor rolno-spożywczy

- Instytucje finansowe dobrze postrzegają sektor rolno-spożywczy - widzą potencjalne korzyści płynące z inwestycji. Może ta branża nie daje bardzo dużo zarobić, ale przynajmniej jest stabilna - powiedział podczas panelu "Finansowanie rozwoju firm spożywczych" na V Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Sławomir Chłoń, prezes zarządu Organic Farma Zdrowia SA.
  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-10-2012, 17:38
V FRSiH: Instytucje finansowe dobrze postrzegają sektor rolno-spożywczy
Panel "Finansowanie rozwoju firm spożywczych" na V Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Jak dodał Sławomir Chłoń, inwestorów finansowych może odstraszać to, że polski rynek rolno-spożywczy jest postrzegany jako najbardziej rozdrobniony i wciąż pojawiają się na nim nowi gracze.

Z drugiej strony, Piotr Grauer, dyrektor KPMG zaznaczył, że fundusze szukają konkretnych wzrostów, a na te szanse daje obecnie eksport. - Wartość eksportu polskiej żywności w ciągu ostatnich kilku lat potroiła się osiągając w 2011 r. 16 mld euro. Są takie branże, w których Polska stała się potentatem na rynku europejskim - mówił Grauer. Przyznał także, że w zakresie inwestowania w sektor rolno-spożywczy sporo jest do zrobienia w zakresie edukowania potencjalnych zainteresowanych. Podczas panelu dyskusyjnego dyrektor KPMG przedstawił także prezentację dotyczącą inwestycji funduszy i inwestorów strategicznych w spółki spożywcze.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Witek 2012-10-17 12:26:24

    może powinnismy mniej eksportować i przede wszystkim dać szansę naszym dostawcom? A po drugie jako państwo musimy bardziej promować swoje produkty na rynki zagraniczne! Bo przecież mamy się czym chwalić. Zwłaszcza nasza żywność ekologiczna mogłaby być produktem a samo rolnictwo ekologiczne obszarem, w którym staniemy się liderem!

    Odpowiedz
  • Ekoman 2012-10-17 13:15:45

    Tak, ale tutaj potrzeba dużej reformy... i to wcale nie systemowej, a reformy świadomości! Porównaj ilość osób kupujących w jakimkolwiek wielkim hipermarkecie z ilością konsumentów w delikatesach typu Organic FM... ludzie tłumaczą się naiwnie, że nie stać ich na zdrową żywność. W rzeczywistości nie potrafią kupować, nie liczą, ile pieniędzy ląduje w koszu wraz z wyrzucaną żywnością! Gdyby kupowali mniej, ale lepiej, wyszłoby im to finansowo pewnie porównywalnie, a na pewno zdrowiej!

    Odpowiedz
  • Aneta 2012-10-17 13:39:00

    Jak to się mówi, kupując ekożywność płacisz za to, czego nie ma ;-) Czyli za brak pestycydów, sztucznych barwników, konserwantów i innej chemii.

    Odpowiedz
  • Michał Mróz 2012-10-17 14:02:10

    Jak mam być zdrowa i jeść smaczne rzeczy, to bardzo chętnie zapłacę za to, czego nie ma :-) Skoro przez ostatnie 8 lat liczba gospodarstw ekologicznych wzrosła o 90%, to może mam szansę stać drugimi Niemcami w tym temacie

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!