Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

VII FRSiH: Strategiczny plan rozwoju dla sektora spożywczego

- Trzeba wspierać eksporterów polskiej żywności: dywersyfikować rynki zbytu, chronić przed protekcjonizmem i wzmocnić działania dyplomacji gospodarczej - wynika z debaty otwierającej VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2014 zatytułowanej "Strategiczny plan rozwoju dla sektora spożywczego".

VII FRSiH: Strategiczny plan rozwoju dla sektora spożywczego
VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2014

Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
Data: 15-10-2014, 13:53

Debatę otworzyli przedstawiciele polskiego rządu - wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński oraz szef resortu rolnictwa - Marek Sawicki.

Wicepremier zaakcentował, że ten rok przypomniał nam jak krótkie są cykle gospodarcze. - W sposób szczególny widzimy, że światu potrzeba tego szczególnego towaru, który nie ma wartości materialnej, czyli zaufania. Świat każe nam myśleć kategoriami wspólnoty, ponieważ współczesna dyplomacja i polityka kierują się w stronę biznesu. Musimy rywalizować więc nie poprzez walkę, ale poprzez współpracę - powiedział Janusz Piechociński.

- Chciałem podziękować za nasze 25 lat polskiej suwerennej gospodarki oraz 10 lat członkostwa w Unii Europejskiej. Nie udawajmy, że nic się nie zmieniło. Jednak moglibyśmy osiągnąć o wiele więcej, gdybyśmy wytworzyli dodatkowe kompetencje. Trzeba dbać o dobrą opinię o Polsce i markę naszego kraju, ponieważ jest to promocja towarów, w tym żywności z Polski. Trzeba być ambasadorem polskości - komentował minister gospodarki.

Wicepremier Piechociński podkreślił gigantyczny rozwój przemysłu spożywczego, którego potencjałem Polska zaskakuje świat.

Zaapelował także o społeczną odpowiedzialności biznesu. - Wzywam sektor spożywczy, by godnie traktował swoich dostawców. Branża mięsna nie zdała egzaminu obniżając ceny surowca wieprzowego w pobliżu stref zagrożonych ASF, a przetwórcy owoców skupują je w tym roku po skandalicznie niskich cenach - poniżej kosztów produkcji - dodał.

Janusz Piechociński przyznał, że wielkim problemem we wchodzeniu na nowe rynki zbytu są mechanizmy finansowania i wsparcia. Dodał, że pomoże w tym powołanie banku wspomagającego eksport i import, nowa ordynacja podatkowa czy ułatwienia dla biznesu.

Wicepremier przyznał, że ogromnym problemem jest także rodzący się na nowo nacjonalizm i protekcjonizm w UE. - To jest ważny problem, który może w dłuższej perspektywie zdetonować Unię - dodał.

- Sprawą kluczową jest zwiększenie liczby eksporterów, którzy potrafią eksportować na rynki UE, ale także zdobywać nowe rynki. Ostatnie wydarzenia pokazały, że nie można opierać się na jednym dużym rynku - podsumował Piechociński podczas VII FRSiH.

więcej informacji:

Janusz Piechociński RSS ALERT    /    Marek Sawicki RSS ALERT    /    Ilona Antoniszyn-Klik RSS ALERT    /    Tomasz Olenderek RSS ALERT    /    Renata Juszkiewicz RSS ALERT    /    Bartosz Urbaniak RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    Jan Dąbrowski RSS ALERT    /    Enrico Bottero RSS ALERT    /    VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.159.130
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!