Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

28-29 października 2020

WWW.NARODOWE-WYZWANIA.FARMER.PL

TERAZ TRANSMITUJEMY

Odnawialne źródła energii – inwestycja w przyszłość. Jak handlować w Internecie?

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

VIII FRSiH: Innowacyjność jest niezbędna, by przetrwać na rynku

Polskie firmy będą coraz bardziej innowacyjne. Jednak, aby dogonić poziom krajów europejskich czy światowych, trzeba jeszcze wiele lat pracy. Innowacyjność jest elementem niezbędnym pozwalającym przetrwać firmom na rynku - mówili uczestnicy podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu w trakcie debaty zatytułowanej „Innowacyjny przemysł spożywczy, napojowy i alkoholowy w Polsce. Biznes i technologie”.

VIII FRSiH: Innowacyjność jest niezbędna, by przetrwać na rynku
Prelegenci debaty "Innowacyjny przemysł spożywczy, napojowy i alkoholowy w Polsce. Biznes i technologie” fot. zelaznastudio

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 05-11-2015, 09:13

Wydatki na innowacyjność w Polsce wrosły w ubiegłym roku o 20 proc., jednak w rankingu badającym w 2015 roku poziom innowacyjności państw Polska była na piątym miejscu od końca wśród krajów Unii Europejskiej.

Podczas tej debaty uczestniczy poruszali temat optymalizacji, oszczędności i efektywności zakładów produkcji spożywczej.

Paneliści rozmawiali także o inwestycjach w nowe technologie i innowacje w branży FMCG. Poruszali temat usprawniania procesu przepływu towarów – modernizacji linii produkcyjnych i logistyki wewnętrznej.

Analizowali też kwestie automatyzacji, robotyzacji oraz informatyzacji zakładów spożywczych.

Podkreślali zarazem, że bardzo wielki potencjał tkwi w kapitale ludzkim, czyli w ludziach pracujących w firmach.

Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości podkreślała, że polskie firmy w rozwoju innowacyjności wspiera PARP a duże znaczenie ma finansowanie z UE i Polska to z sukcesem wykorzystuje.

Jacek Lewicki, prezes Drosed mówił, że innowacyjność jest elementem niezbędnym pozwalającym przetrwać firmom na rynku, a technologia i narzędzia wspierające systemy informatyczne to kluczowe elementy, które pozwalają firmom na rozwój i zarządzanie biznesem.

Konrad Pilarski, Food&Beverage Market Coordinator, Industrial Solution Department w firmie Mitsubishi Electric Europe podkreślał, że zmiany w demografii, stylu życia i zachować zakupowych coraz bardziej wymuszają stosowanie wszelkiego rodzaju systemów opakowań w produkcji.

Konrad Pilarski mówił też, że Polska jest daleko w tyle za krajami zachodnimi, jeśli chodzi o robotyzację. Przykładowo zagęszczenie robotów na 10 tys. pracowników przemysłowych wynosi w Japonii 323, w Niemczech 282, natomiast w Polska tylko 19.

Jaromir Paszek, menadżer ds. kontraktów w BPSC podkreślał zaś, że część polskich firm mocno już stawia na rozwój innowacji, automatyzacji i linii produkcyjnych np. mleczarstwo, zakłady mięsne, branża napojowa i sokowa, czy drobiarstwo.

więcej informacji:

logistyka RSS ALERT    /    technologie RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT    /    innowacyjność RSS ALERT    /    FRSiH2015 RSS ALERT    /    VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2015 RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • papo 2015-11-06 20:38:03
    W temacie innowacyjności polecam www.cartwash.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!