Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

VIII FRSiH: Innowacyjny przemysł spożywczy napojowy i alkoholowy w Polce – pełna relacja

Polskie firmy będą stawały się coraz bardziej innowacyjne i zautomatyzowane. Jednak, by dogonić poziom krajów europejskich czy światowych, trzeba wiele lat pracy. Innowacyjność to klucz do przyszłości dla polskich firm - mówili uczestnicy podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu w trakcie debaty zatytułowanej „Innowacyjny przemysł spożywczy, napojowy i alkoholowy w Polsce. Biznes i technologie”.

VIII FRSiH: Innowacyjny przemysł spożywczy napojowy i alkoholowy w Polce – pełna relacja
(fot. zelaznastudio.pl)

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 10-11-2015, 09:08

Innowacyjność jest elementem niezbędnym do tego, aby polskie firmy mogły przetrwać w przyszłości na rynku.

Wydatki na innowacyjność w Polsce wrosły w ubiegłym roku o 20 proc., jednak w rankingu badającym w 2015 roku poziom innowacyjności państw Polska była na piątym miejscu od końca wśród krajów Unii Europejskiej.

Podczas tej debaty uczestniczy poruszali temat optymalizacji, oszczędności i efektywności zakładów produkcji spożywczej.

Paneliści rozmawiali także o inwestycjach w nowe technologie i innowacje w branży FMCG. Poruszali temat usprawniania procesu przepływu towarów – modernizacji linii produkcyjnych i logistyki wewnętrznej.

Analizowali też kwestie automatyzacji, robotyzacji oraz informatyzacji zakładów spożywczych.

Podkreślali zarazem, że bardzo wielki potencjał tkwi w kapitale ludzkim, czyli w ludziach pracujących w firmach.

Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości podkreślała, że polskie firmy w rozwoju innowacyjności wspiera PARP, a duże znaczenie ma finansowanie z UE i Polska to z sukcesem wykorzystuje.

- Zajmujemy się od wielu lat wspieraniem innowacyjności i budowaniem systemu, który spowoduje, że polska gospodarka będzie innowacyjna. Oczywiście pieniądze unijne odgrywają w tym dużą rolę. Wspieramy proces powstawania instytucji, które wspierają innowacyjne firmy. Firmy, które skorzystały ze wsparcia wdrożyły z sukcesem produkty i usługi innowacyjne, rozwinęły działalność badawczo-rozwojową i kontynuują te działania. A to skutkuje tym, że wzrastają przychody i firmy widzą, że to im się opłaca biznesowo i potem inwestują już z własnych środków – mówiła Lublińska-Kasprzak.

- Wymaga jeszcze wiele lat pracy firm i instytucji, aby firmy stały się innowacyjne, ale jest wiele krajów gdzie system taki budowano przez wiele lat np. w Finlandii budowano innowacyjność od lat 60-70tych – dodała.

Jakub Wika, logistic consultant Business Development Automation w firmie SSI Schafer mówił zaś, że logistyka to część, w którą firmy inwestują na końcu, ale na szczęście to się zmienia, co wymusza rynek i trend idzie ku lepszemu.

- Takich wdrożeń jest coraz więcej, ale barierą, która przeszkadza w inwestycje np. w wysokozautomatyzowane magazyny, to jest dostępność środków unijnych – mówił Jakub Wika.

Jacek Lewicki, prezes Drosed mówił, że innowacyjność jest elementem niezbędnym pozwalającym przetrwać firmom na rynku, a technologia i narzędzia wspierające systemy informatyczne to kluczowe elementy, które pozwalają firmom na rozwój i zarządzanie biznesem.

więcej informacji:

innowacje RSS ALERT    /    technologie RSS ALERT    /    FRSiH2015 RSS ALERT    /    Bożena Lublińska-Kasprzak RSS ALERT    /    Jaromir Paszek RSS ALERT    /    Marcin Olechowski RSS ALERT    /    Andrzej Olkowski RSS ALERT    /    Jakub Wika RSS ALERT    /    SSI Schaefer RSS ALERT    /    RWE Polska RSS ALERT    /    Browar Kormoran RSS ALERT    /    BPSC RSS ALERT    /    Konrad Pilarski RSS ALERT    /    Mitsubishi Electric RSS ALERT    /    Drosed RSS ALERT    /    Jacek Lewicki RSS ALERT    /    PARP RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!