Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

28-29 października 2020

WWW.NARODOWE-WYZWANIA.FARMER.PL

TERAZ TRANSMITUJEMY

Odnawialne źródła energii – inwestycja w przyszłość. Jak handlować w Internecie?

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

VIII FRSiH: Polska gotowa zawojować rynki zagraniczne (pełna relacja)

Polska jest otwarta na mocne wyjście na rynki zagraniczne i nastawiona pozytywnie. Trzeba jednak pamiętać, że obecność na tamtych rynkach musi być następstwem sukcesu na rynku rodzimym, trzeba mieć na to pieniądze, determinację, a także wsparcie - mówili uczestnicy debaty inauguracyjnej VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu zatytułowanej „Go Global. Polski przemysł spożywczy na ścieżce do globalizacji”.

VIII FRSiH: Polska gotowa zawojować rynki zagraniczne (pełna relacja)
Paneliści debaty "Go Global. Polski przemysł spożywczy na ścieżce do globalizacji" fot. zelaznastudio.pl

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 04-11-2015, 21:04

Mówiąc o ekspansji globalnej polskich firm coraz częściej mówi się też o dalekich rynkach takich jak Chiny, Azja czy Afryka.

- Polski rynek już dorasta do tego, żeby w sposób poważny zająć się rynkiem zagranicznym, ale ekspansja zagraniczna wymaga przygotowania. Trzeba mieć na to odpowiednie zasoby i nawet, jeśli się coś nie uda, to firmę musi być na taką porażkę stać – mówił podczas panelu inauguracyjnego Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice.

- Jeśli firma spożywcza myśli o sukcesie za granicą, to oznacza, że osiągnęła już sukces w Polsce –dodał.

Jan Kolański, prezes zarządu Colian podkreślał, że coraz ciekawszym rynkiem dla polskich firm staje się rynek chiński. Zgadza się z tezą, że na rynki zagraniczne można wychodzić dopiero wtedy, gdy ma się dobrze zorganizowane funkcjonowanie w kraju.

Z Janem Kolańskim w pełni zgadzała się Halina Osińska, dyrektor generalna Pini Polonia, która mówiła, że trzeba być dobrze ugruntowanym na rynku krajowym, żeby odnosić sukcesy na rynku zagranicznym.

- Trzeba mieć też dużą determinację. Zwłaszcza w branży mięsnej, dotkniętej przez rosyjskie embargo i ASF. Trudna sytuacja spowodowała, że firmy mięsne musiały wykazać się ogromną wolą walki w pokonywaniu piętrzących się problemów - oceniała dyrektor Pini Polonia.

- Musieliśmy zweryfikować naszą strategię eksportową. Zwiększyliśmy  nasze kierunki zbytu na inne kraje, takie jak USA i Kanada oraz zwiększyliśmy eksport do UE. Ekspansja zagraniczna musi wiązać się z budowaniem marki polskiej żywności. Dużą rolę w tej kwestii odgrywają nie tylko pojedyncze firmy, ale też związki branżowe. W branży mięsnej chcemy rynków wysokomarżowych. Liczymy na powrót wielkich rynków azjatyckich – dodała.

Marek Spuz vel Szpos, prezes Krajowej Spółki Cukrowej mówił zaś, że jego spółka na razie skupia się na rozbudowie potencjału w kraju, ale chce mocniej wyjść na rynki bliskiego wschodu, na rynki Azji i rynki indyjskie.

Dodał, że gdy sytuacja polityczna na rynkach wschodnich unormuje się, KSC zapewne pomyśli o rozwoju i przejęciach na tamtych rynkach, bo możliwości są ogromne, jednak na razie otoczenie nie pozwala na prowadzenie tam biznesu.

więcej informacji:

eksport RSS ALERT    /    rynki zagraniczne RSS ALERT    /    FRSiH2015 RSS ALERT    /    VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2015 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!