Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

28-29 października 2020

WWW.NARODOWE-WYZWANIA.FARMER.PL

TERAZ TRANSMITUJEMY

Odnawialne źródła energii – inwestycja w przyszłość. Jak handlować w Internecie?

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

VIII FRSiH: Wymiana informacji zmniejsza straty - pełna relacja

Wymiana informacji oraz ograniczanie strat w łańcuchu dostaw zdominowały dyskusję podczas panelu "Zaufanie partnerów biznesowych w budowaniu efektywnego łańcucha dostaw. Biznes i logistyka", jaki odbył się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

VIII FRSiH: Wymiana informacji zmniejsza straty - pełna relacja
fot.żelaznastudio

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 07-11-2015, 17:10

Pierwszym tematem poruszonym w ramach panelu poświęconego zaufaniu w biznesie i logistyce była kwestia wymiany informacji. Paweł Lorek, dyrektor operacyjny, Green Factory Logistics, temat wymiany informacji rozpoczął od tematu umowy pomiędzy kontrahentami. Umowa jest formalnym dokumentem, która zabezpiecza interesy obu stron. - Taką umowę można porównać do aktu małżeństwa. Jeśli w takim małżeństwie wszystko układa się dobrze, to nie ma potrzeby zaglądania do umowy, czy też aktu małżeństwa. Podobnie jest w biznesie. Jeśli zagląda się do umowy w czasie współpracy to jest to poważny sygnał, że coś w tej współpracy jest nie tak i trzeba coś poprawić. Tak naprawdę najłatwiej oprzeć współpracę pomiędzy firmami na partnerstwie pomiędzy firmami i osiąganiu wspólnych korzyści – mówił Paweł Lorek. Zaznaczył, że rodzaje współpracy partnerskiej są bardzo różne - od luźnej współpracy, gdzie wymiana informacji jest niewielka, do współpracy strategicznej, gdzie ta wymiana jest bardzo ścisła. - Jaki model wybrać? To zależy od celu danej współpracy. Jakikolwiek model współpracy partnerskiej wybrać, zawsze będzie lepsza, niż troszczenie się tylko o siebie – uważa dyrektor operacyjny, Green Factory Logistics.

Dariusz Kierski, dyrektor logistyki, Grupa Muszkieterów, powiedział, że wymiana informacji zaczyna się od podpisania umowy. - W całym łańcuchu dostaw jest bardzo dużo ogniw – następuje wymiana informacji pomiędzy dostawcami a sieciami handlowymi, sieciami, a operatorami logistycznymi, którzy mają często swoich podwykonawców, np. w postaci transportu. Celem logistyki jest przede wszystkim jak najszybciej i jak najtaniej dostarczyć dany towar we wskazane miejsce. Umowa to zdefiniowanie wzajemnych potrzeb i możliwości – powiedział dyrektor Kierski. W jego opinii wzajemne zdefiniowanie potrzeb jest bardzo trudne i jest tu dużo do zrobienia. Każde ogniwo wymaga nie tylko ogólnych informacji, ale także przede wszystkim informacji bieżących. To element kluczowy dla logistyki. Natomiast Marcin Wasilewski, Senior Commercial Manager, CHEP Polska, zaznaczył, że kluczem do rozpoczęcia wymiany informacji jest wzajemne zrozumienie czy mamy wspólny problem do rozwiązania. - Trzeba szukać wspólnego celu do rozwiązania. Dopiero po jego zdefiniowaniu można myśleć o jakiejkolwiek współpracy – uważa Marcin Wasilewski.

więcej informacji:

Dariusz Kierski RSS ALERT    /    Robert Toporski RSS ALERT    /    Paweł Lorek RSS ALERT    /    Paweł Poniedzielnik RSS ALERT    /    Marcin Wasilewski RSS ALERT    /    Chep RSS ALERT    /    Poczta Polska RSS ALERT    /    Grupa Muszkieterów RSS ALERT    /    McCormick RSS ALERT    /    Green Factory Logistics RSS ALERT    /    FRSiH2015 RSS ALERT    /    zaufanie w biznesie RSS ALERT    /    zaufanie w logistyce RSS ALERT    /    łańcuch dostaw RSS ALERT    /    ograniczanie strat w łańcuchu dostaw RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!