Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

W 2016 roku wzrośnie rola płatności online i mobilnych w segmencie MSP

Rok 2016 będzie dla polskiej branży płatniczej pełen wyzwań. Z jednej strony wzmocnią się trendy zarysowane już w ubiegłym roku, z drugiej natomiast należy spodziewać się konsolidacji rynku wraz ze wszystkimi jej konsekwencjami - ocenia Janusz Bober, prezes zarządu Polskie ePłatności.

W 2016 roku wzrośnie rola płatności online i mobilnych w segmencie MSP
W 2016 roku płatności kartowe wkroczą do "bastionów gotówki" - ocenia Janusz Bober. fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 14-01-2016, 11:56

Jak zauważa Janusz Bober, konsolidacja na rynku usług płatniczych w Polsce zaowocuje nowymi rozwiązaniami i zweryfikuje plany rozwojowe wielu, zwłaszcza mniejszych, graczy. - Wszystko to dokonywać się będzie, jak sądzę, w warunkach nieco wolniejszego niż dotychczas, lecz stabilnego rozwoju krajowego obrotu bezgotówkowego. Rosła będzie rola płatności online, płatności mobilnych, a tradycyjne płatności kartowe będą wkraczać do „bastionów gotówki”. Ich nowi akceptanci będą w większości przedstawicielami segmentu MSP - dodaje.

Zdaniem eksperta, aby dobrze zrozumieć co czeka polski rynek usług płatniczych w ciągu najbliższych 12 miesięcy oraz w dłuższej perspektywie, należy w pierwszej kolejności spojrzeć na jego strukturę i już dziś dokonujące się w niej zmiany. - Zarówno fundusze inwestycyjne, jak i wiodące spółki z obszaru IT stawiają na sektor technologicznych usług finansowych (tzw. FinTech). Przykładem takich działań są projekty realizowane przez konsorcjum spółki OPTeam i funduszu Innova – przejęcie pakietu kontrolnego Polskich ePłatności i dalsza konsolidacja rynku – jak również niedawny zakup 100% akcji spółki Mobiltek, właściciela marki Dotpay przez fundusz MCI.EuroVentures - dodaje Bober.

Według prezesa zarządu PeP wspomniane przekształcenia – będące w toku oraz już dokonane – ściśle wiążą się z upatrywaniem przez ekspertów przyszłości w płatnościach internetowych. Ich szybszemu rozwojowi sprzyjać będą nowe regulacje prawne, wchodząca za niecałe 2 lata w życie dyrektywa PSD II oraz dynamiczny rozwój rynku e-commerce. Ponadto widoczna jest presja rynku na implementację rozwiązań kartowych w obszarach dotąd zdominowanych przez gotówkę. Sytuacja taka stwarza dobre perspektywy dla tych graczy tego segmentu biznesu, którzy będą w stanie sprawnie i szybko dopasować swoje infrastruktury IT i procesy biznesowe do nowych wymagań rynkowych. Jedną z tych spółek są Polskie ePłatności – zdolne do stworzenia szerokiej oferty obejmującej rozwiązania dla e-commerce oraz tradycyjnego handlu detalicznego.

więcej informacji:

janusz bober RSS ALERT    /    rynek płatności mobilnych RSS ALERT    /    płatności RSS ALERT    /    płatności bezgotówkowe RSS ALERT    /    Polskie ePłatności RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2016-01-16 01:47:05
    Płatności mobilne, aplikacje, bezpieczne płatności w Twojej aplikacji: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.89.87.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!