• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

W czasie kryzysu nie warto rezygnować z reklamy

Nie warto rezygnować z reklamy lub promować tylko niskie ceny. Kryzys i mniejsze wydatki klientów to dla speców od reklamy test na kreatywność - czytamy w Rzeczpospolitej.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 06-04-2009, 08:10

Każdy kryzys ma podobny przebieg. Firmy tnąc koszty, zmniejszają wydatki na promocje. Całkowita rezygnacja z reklam z powodu spowolnienia to jednak według specjalistów zły pomysł.

- Jeśli firma jest w dobrej kondycji finansowej i może sobie pozwolić na wydatki, to lepszych czasów do promowania się nie będzie. Firmy wydają na reklamę mniej, co oznacza, że mniejszym kosztem można się wyróżnić i osiągnąć ten sam efekt, co wcześniej przy dużo większych nakładach finansowych - uważa Jacek Sadowski, szef DEMO Effective Launching.

W czasie spowolnienia ludzie oszczędzają np. na spotkaniach towarzyskich. - Część klientów podczas kryzysu rezygnuje z tego, co uważa za zbędny luksus. Producent markowych produktów powinien umieć poprzez marketing zareagować na taką postawę. Świetnie zrobił to Starbucks, wprowadzając do sprzedaży wysokiej jakości kawę instant Starbucks Via. Jeśli ktoś zauważył, że nie będzie go już stać na częste wizyty w sieci tej kawiarni, nadal może cieszyć się smakiem ulubionej kawy - mówi Marek Staniszewski.

Rzeczpospolita podaje, że w USA, gdzie kryzys zadomowił się na dobre, coraz jest więcej nietypowych pomysłów na promocję, która działa, opierając się na ludzkich obawach, np. tych przed utratą pracy: w styczniu Hyundai zaproponował, że każdemu, kto zdecyduje się kupić jego auto, pozwoli je zwrócić w przypadku utraty pracy.

Zdaniem Marka Staniszewskiego ciekawe są też kampanie uczące oszczędnego stylu życia. - Wal-Mart w USA stworzył cały program edukacyjny, jak i na czym można oszczędzać. W Polsce można zobaczyć w telewizji reklamę produktu Cif, której przekaz mówi: zamiast kupować nowe rzeczy, można przecież oczyścić stare, a nie je wyrzucać - uważa Staniszewski.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!