W e-Urzędzie Skarbowym można już złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty
- Autor: PAP
- Data: 26-05-2022, 16:34

"W serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) udostępniliśmy wniosek o stwierdzenie nadpłaty. Wniosek może złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku. W imieniu podatnika wniosek może złożyć pełnomocnik posiadający aktywne pełnomocnictwo ogólne (…)" - podało Ministerstwo Finansów w czwartkowym komunikacie.
Jak złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku?
Jak wyjaśniono, wystarczy wybrać odpowiedni wniosek, a kreator pomoże podatnikowi wypełnić wniosek, czyli wpisać do dokumentu rodzaj podatku lub symbol formularza, kwotę nadpłaty, okres oraz rok i uzasadnienie.
Następnie - jak wskazało MF - wniosek zostanie wstępnie uzupełniony danymi identyfikacyjnymi i adresowymi z sekcji "Twoje dane". W przypadku pełnomocników automatycznie są pobierane i podpowiadane dane mocodawców, dzięki czemu pełnomocnicy nie muszą ich uzupełniać.
"e-Urząd Skarbowy dostępny jest wyłącznie na stronie podatki.gov.pl. Jeżeli chcesz korzystać z możliwości złożenia pisma lub przeglądania złożonych dokumentów w e-US zaloguj się poprzez login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną) lub aplikację mObywatel" - wskazał resort finansów.
Powiązane tematy:
-
Czy będzie podatek od samochodów spalinowych?
-
Komisja senatu pozytywnie o poprawkach obniżających PIT do 12 proc.
-
KSeF wywoła rewolucję w małych firmach
-
WIRD zamiast WIBOR-u. Co to za wskaźnik?
-
Sejm uchwalił nowelizację ustawy o PIT, która obniża dolną stawkę PIT
-
Hurtownicy i dystrybutorzy apelują o likwidację tzw. minimalnego podatku dochodowego
-
Komisja finansów za poprawkami do projektu noweli ustawy o PIT
-
Ponad 328 tys. przedsiębiorców zmieniło formę opodatkowania
-
Dziś ostatni dzień na rozliczenie PIT!
-
W 2022 r. w Polsce tempo wzrostu realnego PKB wyniesie 3,8 proc.
komentarze (0)