Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

W kwietniu nastroje konsumenckie poprawiły się

W kwietniu 2011 r. odnotowano poprawę nastrojów konsumenckich społeczeństwa w stosunku do poprzedniego miesiąca - podał w środę GUS. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wzrósł o 2,2 pkt. proc. mdm, a wskaźnik wyprzedzający o 4,3 pkt. proc. mdm - informuje PAP.


Autor: PAP
Data: 27-04-2011, 10:29

Z badań GUS wynika, bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej(BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w kwietniu 2011 r. o 2,2 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie -26,8 pkt proc. Zanotowany poziom wskaźnika jest jednak niższy o 12,1 pkt proc. od wyniku z kwietnia poprzedniego roku.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej(WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się o 4,3 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie -29,8 pkt proc. Wartość tego wskaźnika była niższa niż 12 miesięcy wcześniej o 9,3 pkt proc.

"Zanotowane korzystne zmiany koniunktury konsumenckiej w stosunku do marca 2011 r. były wynikiem poprawy prawie wszystkich badanych czynników determinujących nastroje konsumentów. Najbardziej znaczącą poprawę nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca odnotowano w odniesieniu do oczekiwanych zmian (w następnych 12 miesiącach): w poziomie bezrobocia (spadek wartości bezwzględnej wskaźnika o 8,1 pkt proc.), w sytuacji ekonomicznej kraju oraz w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (wzrost wartości wskaźników odpowiednio o 4,7 oraz o 4,0 pkt proc.)" - napisano w raporcie.

"Mniej pesymistycznie niż miesiąc wcześniej polscy konsumenci ocenili zaistniałe zmiany (w ostatnich 12 miesiącach) w sytuacji ekonomicznej kraju i w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (poprawa wskaźników odpowiednio o 1,6 oraz o 0,8 pkt proc.) oraz oczekiwane (w następnych 12 miesiącach) możliwości oszczędzania pieniędzy (poprawa wskaźnika o 0,5 pkt proc.)" - dodano.

"Minimalnie pogorszyły się oceny dokonywania ważnych zakupów dla gospodarstw domowych w obecnych warunkach (spadek wskaźnika o 0,3 pkt proc.)" - napisano.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

nastroje konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.149.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!