Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Biznes i technologie

W logistyce produktów świeżych najrentowniejszy jest tranzyt

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 26-04-2016, 12:10
Jak wynika z naszych doświadczeń, najkorzystniejszym oraz najrentowniejszym rozwiązaniem związanym z przygotowaniem towaru w magazynie o kontrolowanej temperaturze do transportu jest tzw. tranzyt. Zaraz po przyjęciu na magazyn, towar jest dzielony w zależności od zamówienia, bez składowania na regałach, i maksymalnie w ciągu 24 godzin wyjeżdża do odbiorców – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Rafał Filip, dyrektor magazynu w Piotrkowie Trybunalskim, ID Logistics Polska.
W logistyce produktów świeżych najrentowniejszy jest tranzyt
Rafał Filip /fot. ID Logistics Polska

Dzięki temu, że magazynowanie zostało skrócone do minimum i zajęło tylko dobę, placówki handlowe, sklepy oraz oczywiście konsumenci otrzymują towar o stosunkowo długim terminie przydatności do spożycia – mówi Rafał Filip.

Podkreśla, że konieczność zachowania odpowiedniej temperatury dotyczy także transportu. W tym przypadku jest ona tylko nieznacznie wyższa od tej, która musi być zachowana w czasie procesu magazynowania Aby zminimalizować koszty transportowe stosuje się różnego rodzaju rozwiązania. - Przykładem mogą być przegrody na naczepach. Jeden środek transportu jest podzielony na dwie albo nawet trzy strefy z różnymi zakresami temperatur. Czyli tym samym samochodem dostawczym można jednocześnie przewozić np. asortyment składowany w mroźni (-20 stopni), asortyment składowany w chłodni (od 0 do 4 stopni) oraz asortyment suchy, nie wymagający temperatury kontrolowanej. Inne często stosowane rozwiązanie to takie, w którym nośnik, za pomocą którego transportowany towar wrażliwy, typu paleta, transporter czy rolkonter, sam w sobie jest tzw. małą chłodnią (lodówką), gdzie zachowana została odpowiednia temperatura. Pozwala to w jeszcze większym zakresie łączyć kilka grup asortymentowych w ramach tego samego środka transportu, a tym samym efektywniej zoptymalizować i zmniejszyć koszty – mówi dyrektor magazynu ID Logistics Polska.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • llmm 2016-04-26 12:54:09

    Cóż, obniżenie kosztów przez rezygnację ze składowania (lub jakiejkolwiek innej operacji logistycznej, czy też rezygnacji z Operatora jako pośrednika) nie jest zbyt wielkim i nowatorskim odkryciem. Większym sukcesem byłoby zwiększenie rentowności bez rezygnacji z elementu łańcucha dostaw i/lub najzwyczajniej przez likwidację marnotrawstwa w łańcuchu dostaw.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!