Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

W pandemii udało się utrzymać większość miejsc pracy

W pandemii udało się utrzymać większość miejsc pracy w Polsce - mówił we wtorek po południu w Białymstoku wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda.


Autor: PAP
Data: 16-02-2021, 17:53

Wiceminister mówił o tym na konferencji prasowej w białostockiej firmie Biacomex, która kilkakrotnie skorzystała z różnych tarcz finansowych, by przetrwać skutki gospodarcze pandemii koronawirusa.

"Myśmy bardzo mocno postawili na to, żeby tacy przedsiębiorcy jak tutaj, utrzymali miejsca pracy. Badamy ten parametr przy większości narzędzi pomocowych, jakie wystawiamy dla przedsiębiorców. W większości to właśnie warunek utrzymania miejsc pracy jest tym koniecznym, żeby jakąkolwiek pomoc otrzymać i to się udaje zrobić. Dlatego, że polscy przedsiębiorcy mają taki gen zaradności, gen przetrwania, gen utrzymania się na ryku, gen walki" - powiedział wiceminister Waldemar Buda.

Dodał, że zagrożonych było 6,7 mln miejsc pracy, z czego tylko "kilkadziesiąt tysięcy" nie utrzymano, tyle ludzi straciło pracę. "Każdy to jest wielki problem, ale w większości te miejsca udało się utrzymać. Za to dziękuję przedsiębiorcom takim jak państwo, którzy naprawdę o to walczyli. Najłatwiejszym rozwiązaniem było rzeczywiście zredukować kadry, zredukować koszty, przeczekać ten moment, wrócić do biznesu, ale to była rzeczywiście droga na skróty. Mało który przedsiębiorca z takiej drogi skorzystał" - mówił Buda.

Oceniał także, że utrzymanie miejsca pracy jest łatwiejsze niż tworzenie potem nowego, co mogłoby się wiązać z koniecznością wdrażania dużych programów zachęcania firm do zatrudniania. "Woleliśmy zadziałać wcześniej, utrzymać te miejsca pracy takim kosztem jak 182 mld, które już dzisiaj zostały wydatkowane" - powiedział Buda. Dodał, że firmy oczekują powrotu do normalności, do sytuacji sprzed pandemii.

Firma Biacomex kilkakrotnie skorzystała z różnych tarcz i łącznie otrzymała 4,2 mln zł wsparcia z tarcz z PFR, dofinansowania na utrzymanie miejsc pracy z Wojewódzkiego Urzędu Pracy, z bonu z Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego, z PARP, korzystała z odroczonych płatności składek ZUS - poinformował wiceprezes firmy Zbigniew Dec.

Buda dodał, że nie było zwolnień pracowników w tej firmie, mieli jedynie zmniejszony czas pracy i mniejsze wynagrodzenie.

Biacomex jest firma rodzinną, zatrudnia 106 pracowników. Zajmuje się i sprzedażą samochodów, ich serwisem technicznym, prowadzi blacharnię i lakiernię. Działa też w branży turystycznej: wynajmuje autokary turystyczne, ma biura podróży. Wiceprezes firmy Zbigniew Dec mówił, że w 2020 r. w pandemii część pracowników - zwłaszcza z części turystycznej firmy - była przesunięta do innych działów, by ocalić te miejsca pracy, bo spadki obrotów w turystyce były największe. Zaapelował przy tym o dalsze znoszenie obostrzeń, by firmy mogły pracować i na siebie zarabiać, bo "najbardziej dramatyczna sytuacja jest w branży turystycznej".

więcej informacji:

Waldemar Buda RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    koronakryzys RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!