• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

W USA agresywna reklama przyciąga klientów

Gdy pogorszyła się sytuacja gospodarcza, klienci zaczęli rezygnować z wizyt w restauracjach na rzecz domowych posiłków. Sieci restauracyjne oferują coraz bardziej agresywne promocje próbując skusić klientów w chudych czasach - czytamy w Dzienniku.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 20-04-2009, 08:40

Jak twierdzą restauratorzy, gdy pogorszyła się sytuacja gospodarcza, klienci zaczęli rezygnować z wizyt w restauracjach na rzecz domowych posiłków. Rodzice, którzy jadają w restauracjach, zaczęli dzieci zostawiać w domu, wynika z raportu opublikowanego niedawno przez firmę badawczą NPD Group. Okazuje się również, że młodzi dorośli - grupa, która najczęściej korzysta z restauracji - rzadziej jadają poza domem. Liczba wizyt w restauracjach w grupie wiekowej 18 - 24 lata spadała do 233 w 2008 r. z 254 w roku 2007.

Ponadto opublikowany niedawno przez agencję Fitch Ratings raport sugeruje, że nie ma co liczyć w najbliższym czasie na poprawę sytuacji. - Warunki, które normalnie byłyby pozytywne dla branży, takie jak spadające ceny paliw i dodatkowe bodźce rządowe, tracą na znaczeniu z powodu wzrostu bezrobocia oraz trwających negatywnych trendów na rynku nieruchomości i giełdowym - czytamy w raporcie. Poza tym Fitch oczekuje w 2009 r. spadku ruchu w całej branży restauracyjnej.

Niedawno amerykańska sieć restauracji Denny's ogłosiła bonusy dla klientów, którzy przyprowadzili 8 kwietnia znajomego: znajomy dostawał darmową grand slamwich, nową kanapkę śniadaniową z jajecznicą, kiełbaską, bekonem, szynką i serem na chlebie ziemniaczanym. Nowa promocja następuje tuż po poprzedniej ofercie - reklamowanej podczas rozgrywek Super Bowl - darmowego śniadania grand slam dla każdego, kto 3 lutego odwiedził restaurację Denny's.

W dniu promocji od godz. 6 do 14 restauracje Denny's odwiedziły 2 miliony osób, dla porównania w zwykły dzień w tych samych godzinach jest to nieco ponad 200 tys. klientów. Firma otrzymała dziesiątki tysięcy e-maili i telefonów od wdzięcznych klientów. Marchioli nie chciał ujawnić jednak, jak bardzo wzrosła sprzedaż w tygodniach po dniu promocji.

Denny's to niejedyna sieć restauracji, która oferuje darmowe prezenty, by przyciągnąć zaciskających pasa klientów. Sieć Wendy's należąca do grupy Wendy's/Arby's prowadzi od 3 kwietnia tak zwane odwrócone aukcje, podczas których klienci mogą wygrać płaski telewizor lub konsolę Xbox i gry na nią za 99 centów.

Domino's Pizza emituje reklamy z dyrektorem Davidem Brandonem, który przechadza się przed Białym Domem i opowiada o "wykupie pakietów wielki smak", w ramach których za 5 USD można zamówić każde trzy średnie pizze, jedną gigantyczną lub jakiekolwiek trzy zapiekane kanapki. Starbucks oferuje zestawy śniadaniowe do wyboru z owsianką i kawą latte lub kanapką i zwykłą kawą za 3,95 USD.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!