Wdrożenia strategii Przemysłu 4.0 nie odbywa się w próżni
- Autor: Roman Wieczorkiewicz
- Data: 18-06-2021, 10:17

W jego opinii, wymaga łatwo dostępnych, otwartych technologii i innowacyjnego ich wdrażania w usieciowionym środowisku lokalnym, wewnętrznym i rynkowym. - Dla realizacji tego celu potrzebujemy kadry cyber specjalistów, innowatorów i spójnego środowiska sieciowego, a tego brakuje. Łatwiej wdrażać to w dużych przedsiębiorstwach o adekwatnych zasobach finansowych i osobowych. Przed większym wyzwaniem stają małe firmy, a największą pracę do wykonania mają zintegrowane grupy producenckie. Aby dojść do odpowiedniego poziomu usieciowienia i wymiany danych, żeby produkować bardziej ekonomicznie i szybciej reagować na indywidualne potrzeby klientów trzeba funkcjonować w jednolitym środowisku sieciowym. Tu znakomita większość naszych grup producenckich stoi na początku drogi - ocenia Andrzej Wojciechowicz.
Samodzielne działanie
Następny krok integracji z rynkiem to możliwość samodzielnej modyfikacji działania linii produkcyjnych na podstawie poleceń programów włączających moduły potrzebne do wykonania zamówienia. Modułowa struktura środków produkcji jest niezbędna dla realizacji tego celu. I tu znów stoimy na początku drogi. Większość zakładów to monokulturowe systemy produkcyjne, które wymagają długotrwałego procesu przezbrajania. Rozwiązaniem jest wspomniana struktura grupy producenckiej, w której każdy zakład ma określoną i ściśle sparametryzowaną specyfikację produkcyjną. A więc ponownie funkcjonowanie w dobrze zaprojektowanej sieci. To niezbędne ogniwa łańcucha sieci tworzącej wartości dodane.
komentarze (0)