Wiceprezes Hortimeksu: Odmienność kulturowa Indii to główna przyczyna braku sukcesów na tym rynku
Największą przeszkodą w kontaktach handlowych na rynku indyjskim wydają się być różnice kulturowe. Pomimo swojego otwarcia biznesowego, Hindusi są bardzo przywiązani do swojej tradycji i kultury. Łatwo można nawiązać pierwszy kontakt, jednak zbudować długoterminowe relacje jest znacznie trudniej - ocenia Mateusz Kowalewski, wiceprezes spółki Hortimex.

- Natomiast silną stroną jest fakt, że Indie to szybko rozwijający się kraj, który coraz bardziej będzie liczył się na międzynarodowym rynku. Hindusi są coraz lepiej wykształceni, chętnie nawiązują kontakty biznesowe i są zainteresowani współpracą - mówi Mateusz Kowalewski, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.
Podkreśla, że jak większość Azjatów, robiąc interesy, Hindusi przywiązują dużą wagę do relacji osobistej. Zbudowanie poprawnej i silnej relacji osobistej jest kluczem do sukcesu w prowadzeniu biznesu z Hindusami. - Natomiast to budowanie relacji jest o tyle trudne, że Indie są krajem o niezwykle bogatej i różnorodnej kulturze. Potrzeba dużo czasu by nauczyć się jej niuansów i poruszania się w tej delikatnej materii. Tu dostrzegam główną przyczynę braku sukcesów na tamtejszym rynku - ocenia wiceprezes Hortimeksu. Spółka jest członkiem Polsko - Indyjskiej Izby Gospodarczej.
