Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Wielkanoc inna niż zwykle

Pandemia koronowariusa w znaczący sposób wpływa na tegoroczną Wielkanoc. Zmieniło się prawie wszystko: od sposobu robienia zakupów spożywczych po obrzędy i celebrowanie czasu w rodzinnym gronie.

Wielkanoc inna niż zwykle
Pandemia koronowariusa w znaczący sposób wpływa na tegoroczną Wielkanoc

Autor: AW/portalspozywczy.pl
Data: 09-04-2020, 17:30

Skromniejsze zakupy i długie kolejki

Według badań Nielsena sytuacja spowodowana przez wirusa zmieni to, jak będą wyglądać święta Polaków. 80% Polaków przewiduje wzrost cen w porównaniu do ubiegłorocznej Wielkanocy. W tym roku Polacy będą próbowali zrobić zakupy świąteczne w tym samym czasie lub wcześniej niż rok temu. Prawie 60% przewiduje, że obecna sytuacja wpłynie na ilość kupowanych produktów. 

Jak mówi Karolina Łuczak, kierownik biura prasowego i komunikacji wewnętrznej Provident Polska, zmiana świątecznych planów zrewidowała nasze wydatki. Niemal połowa z badanych zadeklarowała, że wyda na Wielkanoc mniej, niż zamierzała. Najczęściej o cięciach w budżecie myślą seniorzy. Prawie 58 proc. z nich twierdzi, że poniesie niższe koszty.

Problematyczny pozostaje przede wszystkim sposób robienia zakupów świątecznych. Limity klientów i zapewnienie rękawiczek to ogromne wyzwanie dla sieci handlowych. Od 1 kwietnia ograniczono m.in. liczbę klientów w placówkach handlowych, czego konsekwencją, jak tłumaczy Renata Juszkiewicz, prezes POHiD, są ogromne kolejki przed sklepami. Kolejne ograniczenie związane jest z dostępnością sklepów - w godzinach od 10.00 do 12.00 placówki handlowe mogą przyjmować i obsługiwać jedynie osoby powyżej 65 roku życia.

Świąteczne jaja bez zmian

Mimo ograniczonych w tym roku zakupów, na świątecznych stołach z pewnością nie zabraknie jajek.

Jak mówi Katarzyna Garwolińska z Krajowej Izby Producntów Drobiu i Pasz, nadzwyczajna sytuacja z koronawirusem nie zaburzyła gwałtownie popytu konsumenckiego na jaja świąteczne. Jest on porównywalny do lat poprzednich.

– Wydaje nam się, że jaja jako podstawowy produkt w koszyku zakupowym zostały potraktowane z taryfą ulgową. Branży jajecznej w tych trudnych czasach udało się utrzymać w ostatnich tygodniach przedświątecznych równowagę podażowo-popytową – tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozwyczy.pl.

więcej informacji:

Wielkanoc RSS ALERT    /    casualowy piątek RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.172.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!