Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Wielkie platformy internetowe chcą wspólnie walczyć z dezinformacją o koronawirusie

Wielkie platformy internetowe - Facebook, Google, Microsoft, Reddit i Twitter ogłosiły podjęcie współpracy na rzecz zwalczania dezinformacji na temat koronawirusa. Koncerny będą wspierać m.in. rządy i organizacje zdrowia w ich akcjach informacyjnych.

W opublikowanym na stronach Facebooka oświadczeniu firmy zadeklarowały, że ich wspólne działania obejmą zwalczanie nadużyć i publikacji fałszywych treści związanych z koronawirusem i wywoływaną przez niego chorobą Covid-19. Koncerny zauważyły również, że wybuch pandemii znacząco zwiększył ilość fałszywych materiałów dystrybuowanych w internecie.

"Pomagamy łączyć się milionom ludzi, ale chcemy również wspólnie walczyć z nadużyciami i dezinformacją na temat koronawirusa poprzez zwiększanie widoczności rzetelnych treści na naszych platformach oraz dzielenie się krytycznie ważnymi informacjami we współpracy z rządowymi instytucjami ochrony zdrowia z całego świata. Zapraszamy pozostałe firmy do przyłączenia się do wspólnej pracy na rzecz zapewnienia zdrowia i bezpieczeństwa naszym społecznościom" - czytamy w oświadczeniu platform.

Serwis Business Insider zwraca uwagę, że wspólna inicjatywa koncernów pojawiła się w chwili, w której platformy zaczęły być poddawane rosnącej presji związanej ze zwalczaniem fałszywych wiadomości na temat koronawirusa, leczenia choroby Covid-19 i szczepionek mających przed nią chronić. Treści tego typu w zmasowany sposób zaczęły pojawiać się na wiodących platformach internetowych - przypomina serwis.

Twitter i Facebook w związku z tym problemem podjęły już decyzję o blokowaniu szkodliwych treści na temat koronawirusa i zapowiedziały, że będą zwiększały widoczność materiałów publikowanych przez organy rządowe w wynikach wyszukiwania na swoich platformach. Koncern Google z kolei zapowiedział stworzenie czynnego całą dobę centrum reagowania kryzysowego związanego z epidemią koronawirusa, którego zadaniem będzie zwalczanie dezinformacji i usuwanie fałszywych treści z wyników wysziukiwania w usługach cyfrowych firmy, w tym w wyszukiwarce internetowej i na platformie YouTube. Centrum Google'a ma również promować oficjalne informacje na temat pandemii i leczenia Covid-19.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) stwierdziła, że fala fałszywych wiadomości na temat koronawirusa to "infodemia". Business Insider podaje, że obecnie branża internetowa przechodzi test reagowania kryzysowego, który wykaże, czy istotnie jest zdolna do powstrzymania rozprzestrzeniania się dezinformacji. Według danych z usługi Newsguard, które cytuje serwis, w pierwszych dniach marca strony internetowe publikujące fałszywe informacje na temat wirusa miały wskaźniki zaangażowania w mediach społecznościowych 142-krotnie większe, niż materiały publikowane przez WHO i amerykańskie centra na rzecz kontroli i przeciwdziałania chorobom w ujęciu wspólnym (dane za okres ostatnich 90 dni). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

koronawirus RSS ALERT    /    internet RSS ALERT    /    fake news RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.188.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!