Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Wirus uderza w firmy, które m.in. wyhamowują inwestycje

Pogorszenia wyników finansowych na koniec br. spodziewa się 80 proc. przedsiębiorców. 90 proc. zmniejszyło sprzedaż, przeszło połowa ograniczyła lub wyhamowała inwestycje – takie wyniki przynosi badanie blisko 190 polskich i zagranicznych firm zrealizowane w czerwcu, o którym pisze "Rzeczpospolita".

Wirus uderza w firmy, które m.in. wyhamowują inwestycje
Wirus uderza w firmy, które m.in. wyhamowują inwestycje/ fot. shutterstock

"Wsparcie nie spełniło naszych oczekiwań - twierdzi przeszło połowa firm zrzeszonych w bilateralnych izbach handlowych, które skorzystały z rządowej pomocy w ramach tarcz antykryzysowych" - czytamy w czwartkowej "Rzeczpospolitej".

"Rz" przytacza wyniki badania blisko 190 polskich i zagranicznych firm, zrealizowanego w czerwcu przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą (CCIFP) we współpracy z działającymi w Polsce bilateralnymi izbami handlowymi zrzeszonymi w International Group of Chambers od Commerce.

"Pogorszenia wyników finansowych na koniec 2020 r. spodziewa się 80 proc. przedsiębiorców, 90 proc. już zmniejszyło sprzedaż, przeszło połowa ograniczyła lub wyhamowała inwestycje" - wynika z badania.

Gazeta podaje, że ankietowani przedsiębiorcy oceniają, że powrót do poziomu działalności sprzed pandemii koronawirusa będzie możliwy nie wcześniej niż za 6-12 miesięcy. Część obawia się, że dla nich recesja nastąpi dopiero w przyszłym roku. Jedna czwarta w ogóle nie jest w stanie przewidzieć, kiedy ich sytuacja wyraźnie się poprawi.

Dla przeszło połowy firm (połowa badanych zatrudniała do 50 osób, prawie jedna piąta - ponad 500, ankietowano 189 przedsiębiorstw z różnych branż) największym problemem okazał się spadek zamówień.

"Dotkliwym utrudnieniem w działalności był także zakaz podróżowania, który dotknął zwłaszcza przedsiębiorstw funkcjonujących na wielu rynkach, komplikując m.in. formalne kwestie związane z podpisywaniem umów. Ratunkiem dla utrzymania płynności finansowej okazało się cięcie kosztów. 52 proc. przedsiębiorców zredukowało wydatki, ale te niezwiązane z podstawową działalnością firmy - na marketing, reklamę czy szkolenia" - czytamy.

Jak podaje "Rz", redukcje w dwóch trzecich przypadków objęły ponad połowę planowanych budżetów. Kolejne działania dotyczyły cięć w wynagrodzeniach i wstrzymania podwyżek, premii oraz rekrutacji nowych pracowników.

"15 proc. firm zdecydowało się na zwolnienia pracowników - w granicach od 2 do 10 proc. Przycięto wydatki na inwestycje: większość projektów została wstrzymana lub przesunięta na przyszły rok. 48 proc. ankietowanych menedżerów przyznało, że ich firmy skorzystały z rządowego wsparcia w ramach tarcz antykryzysowych. Ale dla przeszło połowy z nich proponowane rozwiązania okazały się rozczarowujące. Zarzuty dotyczyły m.in. skomplikowanych i biurokratycznych procedur, niejasnych zasad przyznawania pomocy i długiego czasu oczekiwania na decyzje" - czytamy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

koronakryzys RSS ALERT    /    gospodarka RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.134.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!