Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

WKG 2016: Firmy rodzinne to przejrzystość i solidność

- Podstawowa wartość firmy rodzinnej to oddanie temu co się robi, wiara w firmę, wiara w ideę oraz przejrzystość w biznesie, innymi słowy solidność kupiecka - mówił podczas debaty "Firmy rodzinne. Renesans, status quo czy kryzys?" na III Wschodnim Kongresie Gospodarczym Witold Karczewski, prezes Izby Handlowo-Przemysłowej w Białymstoku i wiceprezes zarządu Contractus Sp. z o.o.

WKG 2016: Firmy rodzinne to przejrzystość i solidność
Witold Karczewski, prezes Izby Handlowo-Przemysłowej w Białymstoku i wiceprezes zarządu Contractus Sp. z o.o., fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 26-09-2016, 16:20

Jak przyznał Witold Karczewski, przewagą firm rodzinnych jest zaufanie.

- Widzę na tej sali wielu przedstawicieli firm rodzinnych, którym udaje się dobrze je prowadzić i doprowadzać do sukcesji. Firmy rodzinne mają się dobrze. Jeśli senior ma problem kogo wybrać na swojego następcę to musi wybrać kogoś z rodziny. Można tego lidera przygotować, wykształcić zagranicą. Najważniejsze jest jednak żeby przygotować jego psychikę - dodał.

Karczewski wskazał na istotne różnice w mentalności między pokoleniem dzisiejszych nestorów a młodymi "szarlatanami", którzy przejmują po nich firmy rodzinne.

- Nasze pokolenie zostało wychowane w trudniejszych warunkach, a więc odporniejsze na stresy i niepowodzenia przechodzi nieco łatwiej. Nowe pokolenie szybciej się stresuje, ale ma pomysły, inne rozwiązania. Czasami nam się wydaje, że wiemy wszystko, a może oni zaproponują coś lepszego. Ważny moment występuje wtedy kiedy lider decyduje się oddać firmę pod skrzydła następcy - dodał.

Prezes białostockiej IPH przyznał, że siłą Podlasia są firmy rodzinne. 

- Branże firm rodzinnych w naszym województwie to firmy rolno-spożywcze, zwłaszcza mleczarnie, przemysł maszynowy, maszyn rolniczych, drzewny, budowa mebli metalowych, elektronika. Dzięki firmom rodzinnym ta gospodarka będzie się rozwijać. Myślę, że młodemu pokoleniu trzeba wierzyć, ono jest zdolne, wykształcone i będzie działać jeszcze lepiej - dodał.

Według Karczewskiego podstawowa wartość firmy rodzinnej to oddanie temu co się robi, wiara w firmę, wiara w ideę oraz przejrzystość w biznesie.

- Obraz człowieka biznesu w społeczeństwie nie jest najlepszy, dlatego ta solidność i przekazywanie jej na pokolenie jest bardzo istotne. Kolejna sprawa to wiarygodność, słowo i waga tego słowa. W biznesie zrobiła się ogromna wymiana, niesolidność odpadła. Zostali ci, których słowo, obietnice mają duże wartości. Musi być w firmie jedna linia, jeden określony kierunek działania. Tak więc stawiajmy na firmy rodzinne, bo w tym jest przyszłość polskiego biznesu - zakończył.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Witold Karczewski RSS ALERT    /    Wschodni Kongres Gospodarczy RSS ALERT    /    firmy rodzinne RSS ALERT    /    Izba Przemysłowo-Handlowa w Białymstoku RSS ALERT    /    Białystok RSS ALERT    /    Podlasie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.11.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!