Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

WKG: Konsumenci nie są grupą jednorodną

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 01-10-2019, 13:25
Aby ustalić trendy, trzeba odpowiedzieć sobie czego oczekują konsumenci. - Odpowiadając za budowanie marek spotykamy się z różnymi ludźmi. Zanim przystąpimy do budowy danej marki musimy wiedzieć co i jak myśli konsument. Problem polega jednak na tym,że konsumenci nie są grupą jednorodną – powiedziała Marta Marczak, dyrektor, Zespół Strategii Marki, PwC podczas debaty „Nowe trendy na rynku żywności”, która odbyła się w ramach Wschodniego Kongresu Gospodarczego.
WKG: Konsumenci nie są grupą jednorodną
Marta Marczak /fot. PTWP

Są różne typy konsumentów. Trzeba zauważyć, że postępuje ewolucja świadomości konsumentów, co ma miejsce w dużej mierze dzięki coraz łatwiejszemu dostępowi do wiedzy do czego przyczynia się internet – mówiła Marta Marczak. Zwróciła uwagę, iż konsumenci coraz chętniej słuchają innych konsumentów, ludzi podobnych do nich. Autorytet tracą natomiast marki. - Nieformalne autorytety mają coraz większa rolę, a tracą ją m.in. celebryci. Ludzie nie chcą już słuchać znanych osób, gdyż wiedzą, że polecają dane produkty lub marki dla pieniędzy, że to ich zawód. Mamy przeniesienie wpływów z makroinfluenserów na mikroinfluenserów. Rośnie znaczenie marketingu szeptanego – uważa Marta Marczak. W jej opinii nowoczesny konsument jest otwarty na zdobywanie wiedzy, chce wiedzieć coraz więcej. Z kolei jest to wyzwanie dla firm, które mogą wykorzystać ten głód wiedzy do budowania marek.

Marta Marczak przyznała, że Polacy nigdy nie zrezygnują z mięsa. - Wegetarianizm jest niezgodny z naszą kulturą, tradycją i klimatem w którym żyjemy. Stąd pojawili się tzw. flexitarianie, czyli osoby, które świadomie ograniczają spożycie mięsa, nie rezygnując z niego całkowicie – mówiła. W jej opinii, może się tak zdarzyć, że w wyniku ewentualnych zmian klimatu, produkcja mięsa będzie droga i część ludzi nie będzie na nie stać.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!