• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

WKG: Konsumenci nie są grupą jednorodną

Aby ustalić trendy, trzeba odpowiedzieć sobie czego oczekują konsumenci. - Odpowiadając za budowanie marek spotykamy się z różnymi ludźmi. Zanim przystąpimy do budowy danej marki musimy wiedzieć co i jak myśli konsument. Problem polega jednak na tym,że konsumenci nie są grupą jednorodną – powiedziała Marta Marczak, dyrektor, Zespół Strategii Marki, PwC podczas debaty „Nowe trendy na rynku żywności”, która odbyła się w ramach Wschodniego Kongresu Gospodarczego.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 01-10-2019, 13:25
WKG: Konsumenci nie są grupą jednorodną
Marta Marczak /fot. PTWP

Są różne typy konsumentów. Trzeba zauważyć, że postępuje ewolucja świadomości konsumentów, co ma miejsce w dużej mierze dzięki coraz łatwiejszemu dostępowi do wiedzy do czego przyczynia się internet – mówiła Marta Marczak. Zwróciła uwagę, iż konsumenci coraz chętniej słuchają innych konsumentów, ludzi podobnych do nich. Autorytet tracą natomiast marki. - Nieformalne autorytety mają coraz większa rolę, a tracą ją m.in. celebryci. Ludzie nie chcą już słuchać znanych osób, gdyż wiedzą, że polecają dane produkty lub marki dla pieniędzy, że to ich zawód. Mamy przeniesienie wpływów z makroinfluenserów na mikroinfluenserów. Rośnie znaczenie marketingu szeptanego – uważa Marta Marczak. W jej opinii nowoczesny konsument jest otwarty na zdobywanie wiedzy, chce wiedzieć coraz więcej. Z kolei jest to wyzwanie dla firm, które mogą wykorzystać ten głód wiedzy do budowania marek.

Marta Marczak przyznała, że Polacy nigdy nie zrezygnują z mięsa. - Wegetarianizm jest niezgodny z naszą kulturą, tradycją i klimatem w którym żyjemy. Stąd pojawili się tzw. flexitarianie, czyli osoby, które świadomie ograniczają spożycie mięsa, nie rezygnując z niego całkowicie – mówiła. W jej opinii, może się tak zdarzyć, że w wyniku ewentualnych zmian klimatu, produkcja mięsa będzie droga i część ludzi nie będzie na nie stać.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!