Rozporządzenie, oprócz obowiązków informacyjnych na etykietach, wprowadza także nowe wymagania w przypadku sprzedaży na odległość czyli np. handlu elektronicznego. Jest to obowiązek dostarczania pełnych informacji także konsumentom kupującym produkty żywnościowe przez Internet.

- W Polsce około 1/3 wszystkich naszych uczestników to firmy sektora spożywczego - mówi dr inż. Elżbieta Hałas, Pełnomocnik Dyrektora Instytutu ds. Systemu GS1 - wszystkie z nich obejmą przepisy Rozporządzenia, a duża część na pewno będzie musiała rozwiązać problem udostępniania danych na potrzeby sklepów internetowych - dodaje.

Do wejścia w życie nowych przepisów pozostało jeszcze ponad 1,5 roku, ale prowadzone analizy pokazują, że coraz więcej firm poszukuje praktycznej wiedzy na temat spełnienia wymogów nowych przepisów.

Unia Europejska planuje także podjęcie prac nad studium wykonalności dotyczącym pilotażowej bazy danych, która zawierałaby zarówno unijne, jak i krajowe wymogi dotyczące etykietowania w sektorze spożywczym, w celu zapewnienia powszechnej dostępności informacji dotyczących etykietowania.