Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Właściwa etykieta kluczowa w e-commerce

Na skutek pandemii i związanych z nią obostrzeń ograniczających handel stacjonarny, zainteresowanie zakupami online znacznie zyskało na popularności. Szacuje się, że wzrost liczby zamówień wzrósł aż o 74% w porównaniu do okresu sprzed SARS-CoV-2 - powiedział Tomasz Boroński, Bussines Development Manager ES Solution w Brother Polska.

Właściwa etykieta kluczowa w e-commerce
Właściwa etykieta kluczowa w e-commerce

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 02-04-2021, 13:52
  • Zamknięcie galerii przyczyniło się do wzmożonych zakupów przez Internet.
  • Wzrost zainteresowania handlem elektronicznym, wywołany przez obostrzenia pandemiczne, przyspieszył rozwój tego rynku o 5 lat w niespełna rok
  • Wystarczy, że fragment kodu kreskowego stanie się nieczytelny i cała ścieżka dotarcia paczki do zamawiającego znacznie się komplikuje.

Zamknięcie galerii i butików przyczyniło się do wzmożonych zakupów przez Internet, a co za tym idzie, do dynamicznego rozwoju firm logistycznych i przewoźników. Zostali oni postawieni przed nie lada wyzwaniem - musieli nie tylko w elastyczny sposób dostosować się do zmieniających się regulacji zapewniając przy tym odpowiedni poziom bezpieczeństwa zarówno pracownikom, jak i klientom, ale przede wszystkim zmierzyć się z dostarczaniem znacznie większego wolumenu przesyłek1.

Wzrost zainteresowania handlem elektronicznym, wywołany przez obostrzenia pandemiczne, przyspieszył rozwój tego rynku o 5 lat w niespełna rok, a blisko połowa klientów (45%) otrzymała dużo więcej paczek niż przed lockdownem. Należy więc zastanowić się, jaki jest klucz do dalszego rozwoju firm transportowo-logistycznych, aby zachować wysokie standardy usług i efektywności, przy jednoczesnym wykorzystaniu dostępnych technologii druku. Kluczowym elementem procesu wysyłki jest zadbanie o etykiety wysyłkowe. Każdego roku w krajach UE zamawia się średnio ok. 4 mld przesyłek internetowych, niestety ok. 3% z nich pozostaje niedoręczonych, a najczęstszą tego przyczyną jest nieczytelna, zgubiona lub uszkodzona etykieta. Ten procent wydaje się niewielki, jednak w przeliczeniu na sztuki daje nam to blisko 120 milionów niedoręczonych zamówień – w większości przypadków właśnie z powodu wady etykiety.

Wystarczy, że fragment kodu kreskowego stanie się nieczytelny i cała ścieżka dotarcia paczki do zamawiającego znacznie się komplikuje. Częstym błędem jest również złe oznakowanie lub druk w nieprawidłowym formacie. Wniosek jest jeden – przesyłka nie dotrze do swojego właściciela bez czytelnej i prawidłowej etykiety wysyłkowej. W związku z powyższym niezbędne jest zastosowanie rozwiązania, które minimalizuje występowanie błędów. Logistyka w centrach dystrybucji i w procesie dostawy jest skomplikowana, a w każdym punkcie podróży etykieta na przesyłce musi być skanowana lub przetwarzana – oznacza to, że powinna być wytrzymała i czytelna podczas całego procesu. Idealnym rozwiązaniem, które nie tylko usprawnia pracę w firmie logistycznej, ale również gwarantuje doskonałą jakość etykiet, jest zastosowanie drukarki specjalizującej się właśnie w takich wydrukach.

Kolejnym kluczowym elementem, jest strategiczne rozmieszczenie urządzeń drukujących tak, aby przygotowanie przesyłek do wysyłki przebiegało sprawnie. W dużych centrach dystrybucji bardzo ważną rolę odgrywają etykiety nie tylko na przesyłki indywidualne, ale również na całe palety, a także wszelkie oznaczenia, identyfikatory produktów, w związku z tym ilość potrzebnych rodzajów wydruków jest ogromna. Dobrze jest zapewnić pracownikom dostęp do odpowiedniego urządzenia drukującego, które będzie spełniało ich wszystkie wymagania. Dobrym wyborem będą drukarki etykiet Brother TJ4021TN i TD4410D – to wytrzymałe i wydajne urządzenia, które pozwalają na wielonakładowe drukowanie oznaczeń. Drukarki z serii TJ gwarantują również wysoką prędkość druku oraz umożliwiają produkcję trwałych etykiet na taśmach termotransferowych. Urządzenie Brother TD4410D zostało zaprojektowane w celu wydruku oznaczeń z taśmy ciągłej, pozwala na dostosowanie ich wielkości do własnych potrzeb. Technologia druku termicznego sprawia, że TD-4410D jest idealnym rozwiązaniem do wydruku kodów kreskowych 1D.

Każdy krok procesu wysyłki paczki jest nieodłącznie związany z etykietą. Ważne jest, aby pozostała ona wyraźna, czytelna i możliwa do skanowania przez cały okres jej użytkowania. Aby tak się stało, należy wybierać urządzenia gwarantujące ich wytrzymałość i wydruk dostosowany do potrzeb konkretnej branży. Należy również zwrócić uwagę, że drukarka specjalistyczna pozwoli na zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko i zaoszczędzenie papieru. Zadbanie o przesyłkę już na etapie doboru odpowiedniego narzędzia do wydruku oznaczenia może wpłynąć na zniwelowanie zatrważającej liczby 120 mln niedostarczonych przesyłek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

etykiety RSS ALERT    /    kod kreskowy RSS ALERT    /    Tomasz Boroński RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    logistyka e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.240.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!